Waar begin je? Bekijk groter

Waar begin je?

Cognitieve gedragstherapie voor schoolgaande jongeren

Verkrijgbaar

Korte beschrijving van model en technieken van de cognitieve gedragstherapie plus aansprekende casuïstiek, oefeningen en handouts. Samen een stevig kader voor zorgcoördinatoren en docenten met een extra zorgtaak in het secundair onderwijs.

Meer details

44,00 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij SWP
Jaar van uitgave 2012, 1ste druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 184p.

Meer informatie

Voorwoord en bewerking: Cathy van Tuijl (Hogeschool Edith Stein) & Ina Cijvat (Expertis onderwijsadviseurs)

Onderzoek naar de werkzaamheid van cognitieve gedragstherapie laat zien dat deze vorm van hulpverlening voor jongeren en volwassenen met uiteenlopende problematiek redelijk tot grote effecten heeft. Het gaat om een bewezen effectieve aanpak. Juist in scholen kan kennis van deze benadering een waardevolle bijdrage zijn voor schoolpsychologen en andere zorgbegeleiders in hun begeleiding van jongeren. Met passend onderwijs voor de deur worden scholen immers geconfronteerd met een diverse leerlingenpopulatie en met uiteenlopende zorgbehoeften.

De korte beschrijving van het cognitieve model, de gedragstherapeutische technieken, aansprekende casuïstiek, praktische handvatten met oefeningen en handouts bieden gedragswetenschappers, zorgcoördinatoren en docenten met een extra zorgtaak die binnen het secundair onderwijs werken een stevig onderbouwd kader.

Begeleidende website: zorgenonderwijs.nl

Auteurs

Torrey A. Creed


Aaron T. Beck


Jarrod Reissweber