9789088504600
Verkrijgbaar
Vernieuwd handboek over het STOP4-7-programma om gedragsproblemen aan te pakken. Biedt een theoretische inleiding en drie handleidingen om te werken met de kinderen, de ouders en de leerkrachten.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 07-10-2013
Samen sterker Terug Op Pad - STOP 4-7
Vernieuwd handboek over het STOP4-7-programma om gedragsproblemen aan te pakken. Biedt een theoretische inleiding en drie handleidingen om te werken met de kinderen, de ouders en de leerkrachten.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | SWP |
Jaar van uitgave | 2013 |
Bindwijze | Set van 4 boeken gebundeld in luxe cassette |
Aantal pagina's | 776p. |
Jonge kinderen (4 tot 7 jaar) die meer dan andere kinderen liegen, vechten, driftbuien vertonen, ongehoorzaam en opstandig zijn, baren hun ouders en leerkrachten heel wat zorgen. Ze vormen de grootste groep van aangemelde kinderen in de hulpverlening. Het vernieuwde STOP4-7-programma is enerzijds een kant-en-klaar pakket, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten in verband met de ontwikkeling van gedragsproblemen én gebruikmakend van de meest recente onderzoeken op het vlak van effectieve interventies (evidence-based). Anderzijds zijn in dit handboek ook richtlijnen te vinden voor het op maat werken met de betrokken gezinnen en klassen.
Het pakket omvat vier boeken (144, 168, 312 en 152 pagina's): enerzijds een theoretische inleiding en anderzijds de drie handleidingen om te werken met de kinderen, de ouders en de leerkrachten. Er is in dit vernieuwde handboek extra aandacht voor de rol van hechting en emotieregulatie bij de behandeling van gedragsproblemen. Er wordt ook uitgebreider ingezet op relaxatie. Leerkrachten, leerlingenbegeleiders en hulpverleners kunnen de principes van het programma Samen sterker Terug Op Pad toepassen in hun dagelijks praktijk met kinderen.
Hulpverleningsorganisaties die met het programma aan de slag willen, vinden aanvullende informatie op stop4-7.be en stop4-7.nl
Wim De Mey is doctor in de pedagogische wetenschappen en praktijklector aan de Universiteit Gent, vakgroep Ontwikkelings-, Persoonlijkheids- en Sociale Psychologie. Hij is erkend gedragstherapeut en mede-ontwikkelaar van de STOP4-7 methodiek en programmaleider voor STOP4-7 in Vlaanderen.