Ontspanning voor leerkrachten Bekijk groter

Ontspanning voor leerkrachten

Een zelfhulpboek om stress te verminderen

9789085602262

Verkrijgbaar

Wetenschappelijke kennis over het omgaan met stress toegankelijk gemaakt voor de onderwijspraktijk. Met stappenplannen, praktische oefeningen en tips.

Meer details

25,00 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij SWP
Jaar van uitgave 2022, 1ste druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 150p.

Meer informatie

Je hebt één van de mooiste beroepen van de wereld gekozen. Toch voelt dat soms niet zo. Veel leerkrachten ervaren stress en vermoeidheid. Er is zelfs een groot risico op een burn-out. Dit is een zelfhulpboek: een boek waarmee je direct aan de slag kunt om je stress te verminderen. Van tijdsmanagement en het vinden van de juiste balans tussen werk en privé tot het verhogen van je emotionele intelligentie en het motiveren van je leerlingen; je vindt het allemaal in dit boek. Ook het omgaan met ouders en collega’s en het leren van grenzen stellen, komen aan de orde. Stappenplannen, praktische oefeningen en tips maken het een concrete en persoonlijke manier om jezelf sterker en meer ontspannen te maken. Zo vind je je plezier in het leerkracht zijn terug.

"Vanuit de wetenschap is veel bekend over het omgaan met stress. Francine Jellesma weet deze inzichten op heldere wijze toegankelijk te maken voor de onderwijspraktijk. Ze maakt duidelijk dat stress verschillende factoren kent. Per hoofdstuk licht ze die toe vanuit het perspectief van de leraar. Wat kan ik hier morgen mee doen in de klas? Voor degenen die zich willen verdiepen in het onderzoek staan achterin het hoofdstuk steeds referenties naar recente onderzoeken. Het boek verbindt op voorbeeldige wijze onderwijsonderzoek en de onderwijspraktijk." - Hein Broekkamp, auteur van 'De kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk' (2006)

Gerelateerde titels

Auteurs

Francine Jellesma

Dr. Francine Jellesma is in 2008 gepromoveerd in de Ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit Leiden. Zij werkte vervolgens bijna 10 jaar aan de Universiteit van Amsterdam op de afdeling Pedagogische Wetenschappen als universitair docent. Daar verrichtte zij onderzoek naar het sociaal-emotionele functioneren van kinderen op school en doceerde zij op ditzelfde gebied. Daarnaast was zij betrokken bij de oprichting van de Universitaire Pabo van Amsterdam en ze bleef ook binnen deze opleiding werkzaam. Zij ondersteunde in deze periode zowel studenten als schoolbesturen bij het vertalen van de wetenschap naar de praktijk. Ook deed ze deeltijd praktijkwerk met kinderen.
Francine heeft zich vervolgens volledig toegelegd op de vertaalslag van de theorie naar de praktijk. Dit doet zij door leerkrachten, ouders en kinderen te coachen en door boeken te schrijven.