Ik en ADHD Bekijk groter

Ik en ADHD

9789085606574

Verkrijgbaar

Informatie, tips en oefeningen rond ADHD om thuis en op school mee aan de slag te gaan. Bepaal zelf hoe je boek over ADHD in elkaar zit door de paginadelen telkens anders te combineren en laat je verrassen door grappige combinaties en nieuwe inzichten.

Meer details

18,00 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijNiño (imprint van SWP)
Jaar van uitgave2013
Bindwijzehardcover met ringband
Aantal pagina's86p.

Meer informatie

Niet iedereen met ADHD is hetzelfde en niet iedereen vindt dezelfde dingen leuk of interessant. In Ik en ADHD staat veel informatie en er zijn tips en oefeningen waarmee je kunt bekijken wat bij jou past en wat niet.
Dat doe je door de bladzijden uit dit boek steeds anders te combineren. De pagina's bestaan uit drie stukken en elk deel kun je onder of boven een deel van een andere pagina zetten.
Op die manier kun je zelf bepalen hoe jouw boek over ADHD in elkaar zit en kun je onderzoeken wat ADHD voor jou betekent. Met dit boek kun je thuis en op school aan de slag.
Door de pagina's door elkaar te gebruiken krijg je ook grappige, nieuwe combinaties en nieuwe inzichten. Het is dus gewoon leuk om ermee te werken!

Auteurs

Nathalie van Kordelaar

Drs. Nathalie van Kordelaar heeft pedagogische wetenschappen gestudeerd in Amsterdam en heeft momenteel samen met Mirjam Zwaan een eigen praktijk; Incontext Orthopedagogen. Daarvoor heeft ze zes jaar gewerkt in het speciaal (basis) onderwijs als leerkracht en remedial teacher en 3 jaar in het REC-4 onderwijs (onderwijs voor kinderen met gedragsproblematiek en psychiatrische problematiek) als orthopedagoog en ambulant begeleider. Ze heeft ruime ervaring in de omgang en begeleiding van kinderen met gedragsproblemen en/of leerproblemen als ook in de diagnostiek bij deze problematiek.


Mirjam Zwaan

Drs Mirjam Zwaan is orthopedagoog en heeft samen met Nathalie van Kordelaar een eigen praktijk; Incontexto Orthopedagogen. Na haar studie pedagogische wetenschappen aan de Universiteit Utrecht heeft Mirjam gewerkt als leerkracht in het speciaal onderwijs op een school voor kinderen met een autisme spectrum stoornis. Door deze ervaring is zij enthousiast geworden voor het werken met kinderen met gedragsproblematiek. Vervolgens is zij gaan werken als ambulant begeleider vanuit REC 4. Vanuit haar eigen praktijk begeleidt Mirjam kinderen en geeft ze verschillende workshops aan scholen.