Autisme in mij Bekijk groter

Autisme in mij

Een interactief informatieboek

9789085605942

Verkrijgbaar

In dit interactieve boek kunnen jongeren meer over 'hun' autisme te weten komen, door aan te geven welke informatie bij hen past, zodat ze er ook beter mee kunnen omgaan. Ook geschikt als kennismaking voor ouders, familie, studenten, professionals...

Meer details

14,50 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijNiño (imprint van SWP)
Jaar van uitgave2011
Bindwijzepaperback
Aantal pagina's84p.

Meer informatie

Na Ik en autisme, gericht op kinderen op het basisonderwijs, bleek er veel vraag te zijn naar een boek voor jongeren met autisme op het voortgezet onderwijs. De opzet van dit nieuwe boek is gelijk gebleven, maar de voorbeelden en opdrachten zijn aangepast aan de doelgroep.

In dit interactieve boek kunnen deze jongeren meer over 'hun' autisme te weten komen, door aan te geven welke informatie bij hen past. De opdrachten, tips en voorbeelden zijn bedoeld om hen meer inzicht te verschaffen in de manier waarop autisme bij hen tot uiting komt. En op welke manier zij er het beste mee kunnen omgaan.

Daarnaast is Autisme in mij uitstekend geschikt om ouders, familieleden, studenten en professionals kennis te laten maken met autisme bij jongeren.

Auteurs

Nathalie van Kordelaar

Drs. Nathalie van Kordelaar heeft pedagogische wetenschappen gestudeerd in Amsterdam en heeft momenteel samen met Mirjam Zwaan een eigen praktijk; Incontext Orthopedagogen. Daarvoor heeft ze zes jaar gewerkt in het speciaal (basis) onderwijs als leerkracht en remedial teacher en 3 jaar in het REC-4 onderwijs (onderwijs voor kinderen met gedragsproblematiek en psychiatrische problematiek) als orthopedagoog en ambulant begeleider. Ze heeft ruime ervaring in de omgang en begeleiding van kinderen met gedragsproblemen en/of leerproblemen als ook in de diagnostiek bij deze problematiek.


Mirjam Zwaan

Drs Mirjam Zwaan is orthopedagoog en heeft samen met Nathalie van Kordelaar een eigen praktijk; Incontexto Orthopedagogen. Na haar studie pedagogische wetenschappen aan de Universiteit Utrecht heeft Mirjam gewerkt als leerkracht in het speciaal onderwijs op een school voor kinderen met een autisme spectrum stoornis. Door deze ervaring is zij enthousiast geworden voor het werken met kinderen met gedragsproblematiek. Vervolgens is zij gaan werken als ambulant begeleider vanuit REC 4. Vanuit haar eigen praktijk begeleidt Mirjam kinderen en geeft ze verschillende workshops aan scholen.