9789462671713
Verkrijgbaar
Dit boek helpt begeleiders op een concrete manier aanpassingen door te voeren wanneer het sociale niveau van een spel (nog) te moeilijk is voor een kind of jongere met moeite met samenspelen.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 07-10-2019
(Samen) Spelen
Dit boek helpt begeleiders op een concrete manier aanpassingen door te voeren wanneer het sociale niveau van een spel (nog) te moeilijk is voor een kind of jongere met moeite met samenspelen.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | EPO |
Jaar van uitgave | 2019 |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 112p. |
(Samen) Spelen gaat over gewone situaties waarin een kind of jongere met autisme speelt of vrije tijd beleeft: thuis, in de leefgroep of op school. Het vertrekt van de capaciteiten die er wél zijn en vanuit de sterktes die het autisme met zich mee kan brengen. Op basis van een ruime praktijkervaring biedt het boek een praktisch, helder en bruikbaar kader in sociale spelsituaties: welk spel kan een bepaald kind spelen zonder veel trainings- of aanleersessies? En vooral: hoe kunnen we rekening houden met individuele sociale noden? Want via doordachte aanpassingen van het materiaal en de omgeving kan spelen ook voor kinderen met autisme simpelweg leuk worden én hun integratie bevorderen. (Samen) Spelen helpt begeleiders (ouders, leerkrachten, therapeuten, leefgroepbegeleiders …) op een concrete manier aanpassingen door te voeren wanneer het sociale niveau van een spel (nog) te moeilijk is voor een uniek kind of jongere, al dan niet met een diagnose autisme, met moeite met samenspelen.
In samenwerking met Autisme Centraal.
Effy Vanspranghe werkt als coördinator bij een multidisciplinair team in een psychosociaal revalidatiecentrum. Ze is ook psycholoog in een privépraktijk. Ze heeft meer dan twintig jaar ervaring in het werken met mensen met autisme in verschillende settings.