Autisme en normale begaafdheid in het onderwijs Bekijk groter

Autisme en normale begaafdheid in het onderwijs

9789064457159

Verkrijgbaar

Dit boek wil iedereen inspireren die de uitdaging aangaat om les te geven aan (rand)normaal begaafde leerlingen met autisme.

Meer details

19,00 € incl. btw

Datasheet

colofonpaperback (12,5 x 20 cm) - 224p.
jaar2010 - 2015, 4de druk - co-editie met Autisme Centraal (Vlaamse Dienst Autisme, partner binnen Vijftact vzw) en uitgeverij Acco
UitgeverijEPO

Meer informatie

Volledig herziene versie van Voor alle duidelijkheid

Autisme en normale begaafdheid in het onderwijs levert inspiratie aan iedereen die les geeft aan (rand)normaal begaafde leerlingen met autisme. Vertrekkend van de autistische manier van waarnemen en informatie verwerken, schetst dit boek de krijtlijnen voor een autismevriendelijke onderwijsstijl. Sleutelbegrippen worden geïllustreerd met concrete tips. Er is ook aandacht voor de keuze voor gewoon of speciaal onderwijs, het creëren van een autismecultuur op school en hoe je als leerkracht best omgaat met moeilijk gedrag bij de leerling.

Dit boek is een compleet herziene uitgave van Voor alle duidelijkheid uit 2002. Het boek beperkt zich niet langer tot leerlingen met autisme in het gewoon onderwijs, maar is nu bruikbaar voor iedereen, van beginner tot expert, die werkt met leerlingen met autisme en een (rand)normale begaafdheid, zowel in het gewoon als in het buitengewoon of speciaal onderwijs.

Auteurs

Peter Vermeulen

Peter Vermeulen is gezinspedagoog en als autismedeskundige werkzaam bij Autisme Centraal. Hij geniet internationale bekendheid en is een veel gevraagd spreker.


Annemie Mertens

Annemie Mertens is educatief medewerker bij Autisme Centraal en autismecoördinator in een school voor kinderen met een autismespectrumstoornis.


Van dezelfde auteur:

Kobe Vanroy

Kobe Vanroy is educatief medewerker bij Autisme Centraal. Hij was jarenlang leerkracht en leerlingenbegeleider van jongeren met autisme. Met zijn praktijkervaring geeft hij opleidingen in binnen- en buitenland en schreef hij mee aan Autisme en normale begaafdheid in het onderwijs en Aap-zee-koe 2, een schrijfprogramma voor kinderen met autisme.