Nieuw Hoe word ik een goede hardlooptrainer? Bekijk groter

Hoe word ik een goede hardlooptrainer?

Didactiek van effectieve duurlooptraining

9789085601203

Verkrijgbaar

Een looptrainer moet verstand hebben van trainingsleer en looptechniek, maar moet ook een goede lesgever zijn. Dit boekje geeft daarvoor didactische richtlijnen.

Meer details

12,95 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij SWP
Jaar van uitgave 2021, 1ste druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 72p.

Meer informatie

Hardlopen is een populaire sport, 1,8 miljoen Nederlanders lopen elke week wel een rondje. Looptrainers zijn hard nodig om deze sporters en groepen te begeleiden.

Een looptrainer moet verstand hebben van trainingsleer en looptechniek. Maar het belangrijkste is dat een trainer een heel goede (op)leider en leraar is. Een training geven is lesgeven. Een trainer wil een hardloper of een loopgroep ‘iets’ leren. Hoe doe je dat?

In het onderwijs noemen we dat didactiek. Didactiek is de wetenschap die zich bezighoudt met de vraag hoe je het beste les kunt geven.

Dit boekje geeft didactische richtlijnen hoe je een goede looptraining geeft. Veel trainers en trainers in opleiding kunnen zich verbeteren op vaardigheden van les- en instructiegeven, goed organiseren en positief begeleiden.

Aan de slag!

Gerelateerde titels

Auteurs

Van dezelfde auteur:

Maarten Faas

Maarten Faas (1957) studeerde klinische en orthopedagogiek in Utrecht en Leiden.
Hij was jaren lang bestuursvoorzitter in de jeugdzorg (Trajectum, Leo Stichting Groep) en het speciaal onderwijs (De Ambelt). Nu werkt hij als interim bestuurder in het onderwijs, is hij voorzitter van het bestuur van de Federatie Beroepsorganisaties in de Zorg en van de Associatie voor Interactiebegeleiding en Thuisbehandeling. Ook is hij lid van het College van toezicht van de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd.
Hiernaast is hij hardlooptrainer (licentie Atletiekunie) bij Run2gether. Zijn recente boek gaat over hardlooptraining: Heerlijk hardlopen. Theorie en praktijk van goed gedoseerde duurlooptraining.
In 1996 publiceerde hij bij uitgeverij SWP het uitverkochte Crisisinterventie. Basisboek voor de jeugdzorg.
In 2009 is van zijn hand het boek Meten = weten? Bouwen aan een wetenschappelijke en effectieve jeugdzorg verschenen.
Ook publiceerde hij regelmatig artikelen in Pedagogiek in Praktijk, Sozio, Tijdschrift voor Orthopedagogiek & Jeugdbeleid.     

Foto: Zebra Fotostudio’s