De essentie van interne communicatie in een studieboek gegoten. Ook interessant voor communicatieprofessionals. Met extra aandacht voor interne communicatie bij werken-op-afstand en aanvullend online materiaal. Herziene negende editie.
Creatief schrijven voor communicatieprofessionals en marketeers. Verzamel verhalen uit de organisatie en vertaal ze naar creatieve communicatie-uitingen. Voor hbo-studenten en marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer.
Dit boek voor studenten journalistiek, communicatie en opleidingen in de creatieve industrie behandelt alle aspecten van het schrijven van goede teksten voor een hele waaier aan journalistieke teksten. Met extra studiemateriaal online.
Dit boek focust op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie en geeft een overzicht van de actuele sociaalwetenschappelijke inzichten op dat terrein.
Hoe kunnen de social profit en overheidsdiensten doelgericht, duurzaam en geloofwaardig communiceren, ook naar groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.
Een brede inleiding tot mediation, conflicthantering en conflictpreventie waarin zowel theorie als praktijk en opdrachten aan bod komen. Geheel geactualiseerde 3de druk.
Welke processen, uitdagingen en vaardigheden zijn van belang om te communiceren in een ‘superdiverse’ wereld, volgens het TOPOI-model. Relevante theorieën en talloze praktijkvoorbeelden en praktische handvatten.
Zes methoden waarmee teksten geanalyseerd en geëvalueerd kunnen worden: functionele analyse, coherentieanalyse, retorische analyse, argumentatieanalyse, narratieve analyse en genreanalyse. Met gratis aanvullend oefenmateriaal.
Which processes, challenges and skills are relevant in a ‘superdiverse’ world?
Compact studieboek interculturele vaardigheden en competenties voor het hoger beroepsonderwijs. Met de culturele modellen van Hall, Kluckhohn en Hofstede en de 7 Culturele Dimensies van Trompenaars.
Een overzicht van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.
Studie met pragmatische insteek naar de groei van bedrijven naar sociale volwassenheid en de bijbehorende organisatieverandering. Een must read voor managers die ‘iets met social media moeten’!
Met dit boek ontwikkelen studenten hoger onderwijs hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kritisch oordelen, aan de hand van levendige voorbeelden uit uiteenlopende disciplines.
Ruim honderd verhalen over het (einde van het) leven. Om mensen mee op te beuren, woorden te geven aan wat je niet onder woorden kunt brengen, je verdriet te verbeelden.
Nauwgezet beeld van de uitgangspunten van de risico- en crisiscommunicatie en de werkzaamheden van de communicatieprofessional. Met veel aandacht voor theorie én praktijk. 4de herziene druk.
Principes en toepassingen van strategische communicatie, met historische en actuele voorbeelden. Voor studenten, communicatiespecialisten en andere professionals.
Verhalen over misverstanden en misstanden, geklets en geklep, dichten en verdichten, zin en onzin, mooie woorden en mooipraters, naakt of ingekleed, over zwijgen of zwoegen, luisteren of ontluisteren.
Inzicht in de (on)mogelijkheden van communicatie voor overheidsdoeleinden, aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke ontwikkelingen en geïllustreerd met voorbeelden uit actuele campagnes en krantenartikelen.
Een uniek boek over overheidscommunicatie dat bestuurders en ambtenaren - de overheid - helpt om te communiceren in dienst van burgers - de samenleving.
Compleet handboek voor wie op basis van communicatieonderzoek de effectiviteit in zijn communicatie wil vergroten. Met aandacht voor theorie en praktijk.
Praktisch handboek over theorie en praktijk van de interactie-visie in de interne communicatie. Voor professionals en studenten communicatie.
Een overzicht van wat de filosofie, natuurkunde, biologie, cognitieve psychologie, beeldtechnologie, informatica en kunstgeschiedenis ons leren over waarneming. Geschikt voor alle hbo- en universitaire studies waarbij visuele communicatie van belang is.