Een uniek handboek voor kunst- en cultuurdocenten dat onderzoekt hoe kunst kan bijdragen aan het ontwikkelen van een creatieve en onderzoekende geest volgens de methode Art-Based Learning (ABL).
Dit boek stelt vragen over tegenslag, status, werk, eten, liefde, sociale rechtvaardigheid, geluk en opvoeding. Filosofie is stoppen met weten en beginnen met denken.
Dit boek houdt de kernwaarden die het handelingskader van sociaal werkers vormen, kritisch tegen het licht en bespreekt belangrijke thema's uit hun beroepspraktijk vanuit filosofisch en ethisch oogpunt. 3de grondig herziene druk.
Verplaetse vertelt wat we weten over de oorsprong en de ontwikkeling van de moraal als een gevolg van biologische, automatische en emotionele processen en verschuift zo de focus van culturele diversiteit naar biologische gegevenheden.
Dit is een praktijkgericht boek. De theorie wordt geïllustreerd met veel cases en voorbeelden. Dat maakt het tot een toegankelijk boek, niet alleen voor studenten, maar ook voor professionals die willen reflecteren op de ethische aspecten van hun vak.