Verkrijgbaar
Veel praktische en eenvoudige activiteiten om peuters en kleuters te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun identiteit en bij het leren respectvol om te gaan met anderen. Met theoretische onderbouwing en een heldere visie over opvoeden in diversiteit.
This product is no longer in stock
Availability date: 03/15/2008
Spiegeltje, spiegeltje
Veel praktische en eenvoudige activiteiten om peuters en kleuters te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun identiteit en bij het leren respectvol om te gaan met anderen. Met theoretische onderbouwing en een heldere visie over opvoeden in diversiteit.
Recipient :
* Required fields
or Cancel
Uitgeverij | SWP |
Year | 2001 - 2009, 4de druk |
Bindwijze | spiraalband met flap |
Aantal pagina's | 172p. |
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand... 'Mag ik er zijn, zoals ik ben?' is een vraag waar jonge kinderen erg mee bezig zijn. De voorschoolse leeftijd is immers dé leeftijd bij uitstek waarin de identiteit gevormd wordt. Het is echter ook de leeftijd waarin de eerste vooroordelen opduiken. Dit werkboek biedt concrete suggesties om peuters en kleuters te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun identiteit en bij het leren respectvol om te gaan met anderen. Daarbij gaat het om een reeks praktische en eenvoudige activiteiten, die zijn uitgetest in diverse kindercentra, zowel kinderdagverblijven als buitenschoolse opvang. De in Spiegeltje, spiegeltje beschreven activiteiten worden theoretisch onderbouwd en in samenhang gebracht binnen een heldere visie over opvoeden in diversiteit. De afronding van de activiteiten met oefeningen en besprekingen maakt deze uitgave tot een handzaam werkboek voor teambegeleidingen en opleidingen.