9789046905951
Verkrijgbaar
Handvatten om rijke lessen voor te bereiden voor secundair en beroepsonderwijs. Een inspiratiebron voor (beginnende) leraren en hun begeleiders.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 18-12-2017
Een goede les
Handvatten om rijke lessen voor te bereiden voor secundair en beroepsonderwijs. Een inspiratiebron voor (beginnende) leraren en hun begeleiders.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | Coutinho |
Jaar van uitgave | 2017, 1ste druk |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 84p. |
Wat werkt wel en wat niet tijdens lesgeven in het voortgezet en beroepsonderwijs? Waardoor gaan leerlingen ‘aan’? Wat zet ze bij de start van de les aan tot denken? Hoe verloopt de les als de leraar het doel van de les met passie brengt? Wat is voor leerlingen het belang van hogere-orde-denken en hoe geef je dat vorm? Moeten alle leerlingen hetzelfde huiswerk maken? Wat geef je jouw leerlingen naast kennis van zaken nog meer mee?
Een goede les biedt handvatten om rijke lessen voor te bereiden. Praktijksituaties laten zien dat een goede les een aantal basiselementen bevat. Dit boek geeft aanwijzingen die groot effect hebben op het leren van leerlingen en daarnaast zorgen voor meer leeropbrengst en meer leerplezier bij leerlingen en werkplezier bij leraren.
Een goede les bestaat uit een starter, kop, romp en staart. Dit zijn ook de titels van de vier hoofdstukken van dit boek. Wie deze systematische aanpak volgt, kan met eenvoudige aanpassingen een goede les geven. Naast de praktische handreikingen geeft dit compacte boek ook inzicht in de achterliggende theorieën.
Een goede les is een inspiratiebron voor (beginnende) leraren in het voortgezet en beroepsonderwijs en hun begeleiders.
Maurice van Werkhooven is onderwijskundige, heeft jarenlang aardrijkskunde gegeven en als trainer en coach docenten en leidinggevenden in het vo begeleid. Tegenwoordig is hij zelfstandig trainer/coach en verbonden aan het Netwerk Onderwijsadviseurs.
Kitty van Dijck is didactisch en pedagogisch trainer/coach van docenten in het vo, mbo en hbo. Hiernaast geeft zij les aan de lerarenopleiding en is zij coauteur van het boek Een goede les.