Nieuw Basisvaardigheden academisch schrijven Bekijk groter

Basisvaardigheden academisch schrijven

Verkrijgbaar

Dit studieboek geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij die criteria in hun teksten kunnen toepassen. Doe-boek met veel oefeningen en een uitgebreide website. 2de geactualiseerde druk.

Meer details

28,95 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij Coutinho
Jaar van uitgave 2021, 2de druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 208p.

Meer informatie

Basisvaardigheden academisch schrijven geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij die criteria in hun teksten kunnen toepassen. Dit boek loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan schrijfvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze hoe ze om moeten gaan met bronnen in een academische tekst, hoe ze samenhang in teksten kunnen aanbrengen en hoe ze kritisch op eigen schrijfwerk kunnen reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is, hebben veel baat bij dit boek.

Basisvaardigheden academisch schrijven is een echt ‘doe-boek’ met veel oefeningen en een uitgebreide website.

Dit boek richt zich op bachelorstudenten in het hoger onderwijs, maar ook andere studenten kunnen het boek gebruiken om hun academische schrijfvaardigheid te vergroten.

Verschil met vorige druk:
Het boek is geactualiseerd. De voorbeelden zijn geactualiseerd. Daarnaast is er een link gemaakt met de MOOC Beter schrijven in het hoger onderwijs. Deze sluit aan op de uitgangspunten van het boek en fungeert als verrijking voor de student. Ook kan de student op deze manier meer aan zelfstudie doen. Tot slot is de hoofdtekst van het boek op bepaalde punten aangepast en aangevuld, op basis van feedback van docenten, studenten en de auteurs zelf.

Gerelateerde titels

Auteurs

Maartje Goosen

Maartje Goosen is docent en coördinator van het Scriptorium bij het Language Center van Tilburg University.


Francien Schoordijk

Francien Schoordijk is docent bij het Instituut voor Nederlands Taalonderwijs en Taaladvies (INTT) van de Universiteit van Amsterdam.