Overtuigende teksten


Nederlands | 10-08-2012 |

9789046903292

Paperback / softback


€ 34,95

  Voeg toe aan mijn winkelmandje
 Product store stocks

   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 14 dagen

   Gratis bezorging vanaf 24 euro




Tekst achterflap

Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? En waarom mislukt dat vaak?

Overtuigende teksten biedt een overzicht van theorieën over de invloed van taal, tekst en beeld binnen het overtuigingsproces en van het empirisch onderzoek hiernaar. De auteurs koppelen onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch en beredeneerd gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Tot slot gaan zij in op het ontwerpen en pretesten van persuasieve teksten, waarbij zij een overzicht geven van methoden en instrumenten die je kunt inzetten om relevante informatie over de doelgroep te verzamelen. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven.

Overtuigende teksten is geschreven voor studenten aan communicatieopleidingen en studenten Nederlands en taalwetenschap. Daarnaast biedt het boek tal van praktische inzichten aan professionals, zoals tekstschrijvers of mensen in de reclamewereld.

De auteurs van dit boek zijn verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hans Hoeken is hoogleraar persuasieve communicatie. Jos Hornikx en Lettica Hustinx zijn beiden universitair docent. Allen doen onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces.

Details

EAN :9789046903292
Auteur: 
Uitgever :Coutinho
Publicatie datum :  10-08-2012
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :170 mm
Dikte :17 mm
Gewicht :530 gr
Status : Bestelbaar