DANS tijdens spel - deel 3 Bekijk groter

DANS tijdens spel - deel 3

Gebruik fantasie in het spel van je kind

9789088507687

Verkrijgbaar

Handvatten en praktische ideeën voor ouders om door middel van spel de ontwikkeling van hun kind te stimuleren op verschillende gebieden. Volgens de Hanen methodiek.

Meer details

18,00 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijSWP
Jaar van uitgave2018, 1ste druk
Bindwijzepaperback
Aantal pagina's64p.

Meer informatie

D: Doe hetzelfde nog een keer
A: Aanbieden van mogelijkheden om de beurt te nemen
N: Nodig je kind uit de beurt te nemen met een signaal
S: Stop niet, maar ga door

Met de boekjes uit de DANS-reeks krijgen ouders handvatten en praktische ideeën om door middel van spel de ontwikkeling van hun kind te stimuleren op verschillende gebieden. Kinderen ontwikkelen door spel sociale vaardigheden, vergroten hun probleemoplossend vermogen en spel stimuleert hun taal- en spraakvermogen.

De boekjes ondersteunen de Hanen methodiek uit het boek Meer dan woorden, Handboek voor ouders van kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum of moeilijkheden in de sociale communicatie om interactie en taalvaardigheid te ontwikkelen. Een mooie aanvulling voor logopediepraktijk.

Deel 1 - Een opzet voor contactspel

Deel 2 - Haal het speelgoed tevoorschijn

Auteurs

Elaine Weitzman

Elaine Weitzman, MEd., is logopedist en directeur van The Hanen Centre, een Canadese organisatie die wereldwijd bekend staat om haar vernieuwende, op gezinnen gerichte cursussen voor vroege taalinterventie. Ze heeft jarenlange ervaring met logopedie en het trainen van ouders, leerkrachten en leidsters van kinderdagverblijven en peuter- en kleutergroepen. Elaine Weitzman is nauw betrokken bij de ontwikkeling van de trainingsprogramma's van The Hanen Centre. In samenwerking met de Universiteit van Toronto doet ze ook veel wetenschappelijk onderzoek op dit gebied.


Lisa Drake


Persartikels

Logopedie (Mei 2019)
"Het boekje is zeer mooi opgebouwd met een duidelijke, goed leesbare tekst met een goed niveau van taal."