Worden wie ik ben Bekijk groter

Worden wie ik ben

Eigenaarschap, bewustzijn, veerkracht en persoonsvorming van kinderen en jongeren versterken

9789088508547

Verkrijgbaar

Een doosje met 140 kaarten waarop doelen staan die het eigenaarschap, het bewustzijn, de veerkracht en de (sociaal-emotionele) persoonsvorming van kinderen en jongeren ondersteunen.

Meer details

18,00 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijSWP
Jaar van uitgave2018, 1ste druk
Bindwijzedoosje met 140 kaarten

Meer informatie

De Worden wie ik ben-doelenbox is een doosje met 140 kaarten waarop doelen staan die het eigenaarschap, het bewustzijn, de veerkracht en de (sociaal-emotionele) persoonsvorming van kinderen en jongeren ondersteunen. De kaartjes zijn te gebruiken bij leerlinggesprekken, POP, LOB, driehoeksgesprekken, groepsplannen, ontwerpen van lessen, visievorming, doelen t.b.v. van een behandelplan of arrangement.

De doelen zijn gecategoriseerd en een uitwerking van de mindmap regiefuncties. Door het handzame gebruik kunnen kinderen en jongeren eenvoudig hun eigen doelen kiezen.

De doelen zijn vaardigheden die onder gedrag liggen. Gedrag betekent op zich niet veel. Het is de kunst om samen met kinderen en jongeren te kijken wat ze zouden willen leren om zich op een positieve en eigen manier te verhouden tot zichzelf en de wereld om hen heen en zo te worden wie ze zijn.

De doelen bieden tevens een handvat voor de integratie van een didactische werkhouding en de persoonsvormingsdoelen in het onderwijs.

Auteurs

Elena Carmona van Loon

Elena Carmona van Loon (1970) werkt met veel plezier als orthopedagoog-generalist in haar eigen praktijk als opvoedkundige en behandelaar. In het onderwijs werkt zij als trainster van onderwijsprofessionals en helpt zij scholen een goede begeleidingsstructuur neer te zetten. In het bijzonder zijn haar trainingen gericht op het regie versterkend handelen van leraren en leidinggevenden maar ook op de post-doctorale OG opleiding in Leiden en de VU. De trainingen zijn erop gericht de basishouding van professionals te versterken.