Dit is marketing! Bekijk groter

Dit is marketing!

Verkrijgbaar

Een compleet overzicht van het vakgebied marketing, van de filosofie en het planningsproces, over marktonderzoek en statistiek, tot het vormgeven van het marketingbeleid.

Meer details

44,95 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijCoutinho
Jaar van uitgave2018, 3de druk
Bindwijzepaperback
Aantal pagina's328p.

Meer informatie

Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit boek behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.

Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA-A-Marketing-examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen.
In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandeld met behulp van basisbegrippen uit het vak. Daarnaast is er aandacht voor het marketingplanningsproces.
In deel 2 wordt de omgevingsanalyse besproken en is er aandacht voor marktonderzoek en statistiek.
In deel 3 wordt uitgelegd hoe het marketingbeleid van een organisatie kan worden geoperationaliseerd aan de hand van de vier marketinginstrumenten; product, prijs, plaats en promotie.

Bij dit boek hoort een uitgebreide website met daarop o.a. de antwoorden op vragen bij cases uit het boek, verdiepende marketingmaterie en NIMA-A-oefenexamens.

In deze derde, herziene druk zijn onder meer voorbeelden en cases geactualiseerd en wordt online marketing uitgebreider besproken, met ook aandacht voor video marketing en digital analytics.

Dit is marketing! is bedoeld voor studenten aan commerciële opleidingen op hbo-niveau. Daarnaast is het goed te gebruiken voor zelfstandigen die hun NIMA-A-Marketing-certificaat willen halen.

De auteurs hebben ruime ervaring binnen het marketingvak en geven, vanuit hun eigen expertise, een compleet beeld van alle marketingaspecten.

Auteurs

Van dezelfde auteur:

Loek ten Berge

Loek ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht en heeft ruime ervaring in het marketingvak.


Ellen van der Aart


Frank Hagemans


Guido Winckels