Verkrijgbaar
Dit boek biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren, vanaf de onderzoeksvragen, over de methodes voor dataverzameling tot het schriftelijk eindproduct. Geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 05-01-2015
Praktijkonderzoek in marketing en communicatie
Dit boek biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren, vanaf de onderzoeksvragen, over de methodes voor dataverzameling tot het schriftelijk eindproduct. Geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | Coutinho |
Jaar van uitgave | 2015, 1ste druk |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 200p. |
Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven.
Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren. Het boek helpt je bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het je bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.
Op de website bij het boek staan onder andere kennisclips en voorbeelden van data-analyse. Voor de docent zijn er PowerPointpresentaties, toetsvragen en cases beschikbaar.
Afstudeerders van hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie hebben veel steun aan Praktijkonderzoek in marketing en communicatie. De uitgave past ook binnen een doorlopende onderzoeksleerlijn vanaf het eerste studiejaar.
Boudewijn Raessens werkt als docent en associate lector aan Fontys Hogeschool Marketing en Management. Ook is hij lid van de examencommissie Nima E-marketing.