Verkrijgbaar
Een overzicht van klassieke en nieuwe modellen, van portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Met extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in het midden- en kleinbedrijf.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 06-10-2014
Marketingstrategie in ontwikkeling
Een overzicht van klassieke en nieuwe modellen, van portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Met extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in het midden- en kleinbedrijf.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | Coutinho |
Jaar van uitgave | 2014, 1ste druk |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 224p. |
Als marketeer van nu moet je met vaardigheden uit diverse disciplines volgens de laatste inzichten kunnen werken op een internationaal speelveld. Veel strategische marketingmodellen die marketeers tot hun beschikking hebben, zijn echter dezelfde als vijftig jaar geleden. Deze modellen bewijzen nog steeds hun kracht, maar verdienen wel aanpassing en aanvulling.
In Marketingstrategie in ontwikkeling worden zowel klassieke als nieuwe modellen beschreven: van de portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Daarbij wordt stap voor stap gewerkt aan een nieuwe waardestrategie, op basis waarvan een managementbeslissing of commercieel beleid gemaakt kan worden. Er is extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in de praktijk van het midden- en kleinbedrijf. Op de bijbehorende website staan voor hen een zelftoets en casus met opdrachten. Voor docenten zijn richtantwoorden, toetsvragen en PowerPointpresentaties beschikbaar.
Marketingstrategie in ontwikkeling is bedoeld voor studenten van commerciële opleidingen in het hoger onderwijs.
Anton Klop is hoofddocent marketing- en salesmanagement bij de opleiding Small Business en Retail Management van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN).