Basisboek entertainmentmarketing Bekijk groter

Basisboek entertainmentmarketing

Media, muziek, film, games en evenementen

Verkrijgbaar

Een nagenoeg compleet overzicht van de Nederlandse entertainmentsector met de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen.

Meer details

59,95 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij Coutinho
Jaar van uitgave 2013, 2de druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 463p.

Meer informatie

Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de Nederlandse entertainmentsector. Dit boek biedt een nagenoeg compleet overzicht van deze sector en hanteert hierbij marketing als rode draad.

Basisboek entertainmentmarketing bestaat uit drie delen.
Deel 1 geeft een overzicht van de Nederlandse entertainmentmarkt en gaat tevens in op de geschiedenis daarvan.
In deel 2 worden de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen. Deel 3 gaat in op strategische ontwikkelingen in de entertainmentwereld en de rol van marketing daarin. Ieder hoofdstuk start met een lijst concrete leerdoelen en eindigt met een beknopte samenvatting.

Basisboek entertainmentmarketing is bedoeld voor hbo-studenten media- en entertainmentmanagement, leisure, commerciële economie, facility management en communicatie. Daarnaast is het boek geschikt voor iedereen die de entertainmentbranche beter wil leren kennen.

Auteurs

Henk Penseel

Henk Penseel is zelfstandig adviseur en parttime docent aan het Institute for Marketing & Commerce van de Hogeschool Utrecht.