Basisboek eventmanagement Bekijk groter

Basisboek eventmanagement

Van concept naar realisatie

Verkrijgbaar

Alle kennis voor de eventmanager: de zeven kernkwaliteiten, de context van het werk, de verschillende rollen, de relaties met betrokken partijen, de financiële en juridische aspecten. Met aandacht voor festivalisering, sociale media en businessmodellen.

Meer details

33,95 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij Coutinho
Jaar van uitgave 2015, 2de druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 240p.

Meer informatie

De vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is de afgelopen jaren in snel tempo gegroeid. Er zijn steeds meer events die aan steeds hogere eisen moeten voldoen. Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis.

Basisboek Eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Deze duizendpoot is inhoudelijk geïnteresseerd, invoelend, communicatief vaardig en gaat voor kwaliteit, inhoud en timing. Het boek bestaat uit vier delen. Ter introductie worden de zeven kernkwaliteiten van de eventmanger beschreven. Daarna komen achtereenvolgens de context waarin de eventmanager zijn werk doet, de verschillende rollen van de eventmanager, de relaties met betrokken partijen en de financiële en juridische aspecten van eventmanagement aan de orde. Ook is er aandacht voor actuele inzichten over onder meer festivalisering, sociale media en businessmodellen. Na elk deel bespreekt een professionele eventmanager een succesvol evenement uit zijn praktijkervaring.

Basisboek Eventmanagement is grondig herzien. Inzichten over onder meer festivalisering, sociale media en business modellen zijn toegevoegd. Er is extra aandacht voor de benodigde kwaliteiten van eventmanagers en het deel over financiële en juridische aspecten van eventmanagement is nieuw. Na elk deel wordt een succesvol evenement besproken en de voorbeelden en opdrachten sluiten beter aan bij de belevingswereld van de lezer. Het boek is nu aantrekkelijker opgemaakt in fullcolour en met meer afbeeldingen.

De combinatie van theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten maakt dit boek geschikt voor hbo-studenten en (beginnende) eventmanagers.
Voor docenten is er op aanvraag ondersteunend materiaal beschikbaar.

Auteurs

Van dezelfde auteur:

Gabriëlle Kuiper

Gabriëlle Kuiper is directeur van de opleiding Kunst en Economie aan de HKU. Zij heeft haar eigen evenementenbureau.


Danique Kamp (red.)

Danique Kamp studeerde Event Management aan de HKU en volgde hier tevens de Master of Arts in Arts Management. Op dit moment is zij projectmanager bij HKU Kunst en Economie en projectcoördinator bij diverse Nederlandse bands.