De essentie van China Bekijk groter

De essentie van China

Communicatie - Zakendoen - Marketing

Verkrijgbaar

Na een inleiding in de Chinese cultuur en maatschappij, maakt dit boek u wegwijs in het zakendoen en de marketing in China. Met praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen.

Meer details

28,50 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijCoutinho
Jaar van uitgave2012, 2de geactualiseerde druk
Bindwijzepaperback
Aantal pagina's288p.

Meer informatie

Lange tijd was China een land ergens in het verre Oosten waar niemand een precies beeld van had. Vandaag haalt China dagelijks het nieuws: de invloed en de aantrekkingskracht van China lijken grenzeloos. Maar hoe is het gesteld met onze kennis van het land? Hoe scherp is het beeld dat we hebben? Hoe is dat beeld ontstaan en waarop is het gebaseerd?
De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.

Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel belicht de Chinese cultuur en maatschappij met onderwerpen als geografie, bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek. Het tweede deel gaat over zakendoen en marketing in China. Aan de orde komen bedrijfscultuur, arbeidsmarkt, economie, wetgeving, netwerken, strategisch denken en communicatie. Praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen wisselen de theorie af.

Deze tweede druk is geheel geactualiseerd. Vooral recente politieke en economische ontwikkelingen zijn verwerkt. Ook is er een nieuw hoofdstuk toegevoegd over marketing.

Auteurs

Jeanne Boden

Jeanne Boden is doctor in de sinologie en directeur van ChinaConduct, een opleidingscentrum en adviesbureau voor zakelijke en overheidssamenwerking tussen China en Europa (www.chinaconduct.com).