Verkrijgbaar
Dit boek vertelt niet alleen wat pedagogisch documenteren is, als communicatiemiddel, leermoment en reflectiemiddel, het biedt ook ondersteuning om ermee aan de slag te gaan.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 16-09-2013
Documenteren voor jonge kinderen
Dit boek vertelt niet alleen wat pedagogisch documenteren is, als communicatiemiddel, leermoment en reflectiemiddel, het biedt ook ondersteuning om ermee aan de slag te gaan.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | SWP |
Jaar van uitgave | 2013, 1ste druk |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 216p. |
Documenteren voor jonge kinderen laat stap voor stap zien hoe je projecten voor jonge kinderen kunt documenteren en presenteren aan kinderen, ouders, team en omgeving. De methodiek is overgewaaid uit Noord-Italië waar kinderopvangcentra en kleuterscholen documentatie al langer gebruiken. De auteurs beschrijven hoe pedagogisch documenteren een middel kan zijn om te communiceren en te reflecteren. Ze bieden een theoretisch kader en beschrijven de materialen en ervaringen van Italiaanse centra voor jonge kinderen. Geïnspireerd door de Italiaanse werkwijze gingen enkele kinderopvangcentra in Vlaanderen aan de slag met pedagogisch documenteren. Enkele praktijkvoorbeelden uit Vlaanderen illustreren wat pedagogisch documenteren betekent voor het team, de kinderen en hun ouders.
Barbara Zoccatelli is pedagoge en trainer in Noord-Italiaanse kindercentra (0-6 jaar).