Speels, liefdevol en vakkundig Bekijk groter

Speels, liefdevol en vakkundig

Theorie over ontwikkeling, opvoeding en educatie van jonge kinderen

Verkrijgbaar

Dit boek biedt een theorie over ontwikkeling, opvoeding en educatie van jonge kinderen in de 21ste eeuw, gebaseerd op 40 jaar onderzoek naar opvoeding en ontwikkeling van jonge kinderen in een veranderende maatschappelijke context.

Meer details

32,50 € incl. btw

Datasheet

colofonpaperback - 272p.
jaar2013, 1ste druk
UitgeverijSWP

Meer informatie

De wereld van jonge kinderen is de afgelopen 40 jaar drastisch veranderd. Vaders en moeders werken buitenshuis. Baby's spelen met andere baby's in kindercentra. Peuters en kleuters doen mee aan taalstimuleringsprogramma's. Kindercentra en scholen verbreden en verrijken de wereld van jonge kinderen en hun ouders.
Maar er zijn ook schaduwkanten door te veel onrust en wisselende groepen in kindercentra en door een te schoolse benadering.
Dit boek is gebaseerd op onderzoek naar jonge kinderen en geeft professionals nieuwe inzichten. Aan de orde komen vragen als: Hoe kunnen we jonge kinderen veiligheid bieden? Waarom is spelen voor hen zo belangrijk? Hebben peuters al vrienden? Wat leren kinderen van elkaar? Hoe kunnen professionals spelenderwijs de taal van baby's, peuters en kleuters stimuleren? Speels, liefdevol en vakkundig biedt een theorie over ontwikkeling, opvoeding en educatie van jonge kinderen in de 21ste eeuw.

Auteurs

Elly Singer

Dr. Elly Singer doet al 40 jaar onderzoek naar de opvoeding en ontwikkeling van jonge kinderen in een veranderende maatschappelijke context. Ze verwierf internationaal erkenning voor haar vernieuwende inzichten in de sociale-emotionele en taalontwikkeling in kindercentra en kleutergroepen. Ze is medeauteur van het Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar en het Pedagogisch kader diversiteit in kindercentra 1-13 jaar die landelijk zijn geïmplementeerd.


Dorian de Haan

Dr. Dorian de Haan doet al 40 jaar onderzoek naar de opvoeding en ontwikkeling van jonge kinderen in een veranderende maatschappelijke context. Hij verwierf internationaal erkenning voor zijn vernieuwende inzichten in de sociale-emotionele en taalontwikkeling in kindercentra en kleutergroepen. Hij is medeauteur van Leerkracht in Beeld, dat gaat over de theorie en praktijk van ontwikkelingsgericht Onderwijs.