9789057124761
Verkrijgbaar
Met dit vrolijke stripboek over de educatieve programmeertaal Scratch leren kinderen over principes van programmeren door computergames te ontwerpen. Vanaf 8 jaar.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 07-10-2016
Super Scratch Programmeeravontuur!
Met dit vrolijke stripboek over de educatieve programmeertaal Scratch leren kinderen over principes van programmeren door computergames te ontwerpen. Vanaf 8 jaar.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | Nieuwezijds |
Jaar van uitgave | 2016 |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 158p. |
Scratch is de razendpopulaire educatieve programmeertaal die door kinderen over de hele wereld gebruikt wordt, thuis en op school. Door kleurrijke blokken code onder elkaar te slepen, leren kinderen de basis van programmeren en maken ze coole games en animaties.
Met de eenvoudige stap-voor-stap uitleg en leuke programmeeropdrachten uit Super Scratch Programmeeravontuur! ontwerpen kinderen in een middag hun eigen computerspel dat ze nog diezelfde middag kunnen spelen.
Dit vrolijke stripboek leert kinderen over principes van programmeren, zoals het gebruiken van variabelen, herhalingen en het belang van een logische volgorde. Het staat vol ideeën voor games en is perfect voor beginnende programmeurs vanaf 8 jaar . Scratch (versie 2.0) is gratis en je kunt er meteen via je internetbrowser mee aan de slag, software downloaden is niet nodig.
'Laat je fantasie de vrije loop met dit boek. Wat ga jij maken met Scratch?' – Uit het voorwoord van Mitchel Resnick, maker van Scratch
The LEAD-Project (Learning through Engineering, Art, and Design) is opgericht door de Hong Kong Federation of Youth Groups in samenwerking met het Media Lab van MIT, het Massachusetts Institute for Technology.