Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk? Bekijk groter

Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?

(reeks Krachtig & Kort)

9789058717559

Verkrijgbaar

Over de basis van goed communiceren. Met handvatten om in de praktijk mee te oefenen en een krachtige communicator te worden.

Meer details

10,95 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijThema
Jaar van uitgave2012
Bindwijzehardcover
Aantal pagina's40p.

Meer informatie

Luisteren. De basis van goed communiceren. Zo belangrijk en zo moeilijk. Echt effectief luisteren vraagt veel van je: zelfvertrouwen en zelfkennis, oprechte interesse in de ander, openheid en inlevingsvermogen, de ander de ruimte geven voor zijn verhaal en zelfs lef. En ook vaardigheden als vragen stellen, doorvragen, signalen oppikken, oordelen loslaten, niet invullen voor de ander. Vaak luisteren we niet goed. Niet uit onwil. Maar omdat allerlei mechanismes in ons maken dat we niet (meer) openstaan voor de ander, en niet echt willen en kunnen luisteren.

Luisteren is een zwaar onderschatte competentie. Veel in het werk zal beter gaan als mensen meer en beter naar elkaar luisteren. In 'formele' en 'informele' werksituaties. Dit boekje helpt om te zien waar je beter kunt luisteren en geeft handvatten om er in de praktijk mee te oefenen. Een praktisch boekje waarmee je jezelf tot een krachtige communicator maakt!

Auteurs

Annemieke Nijman

Annemieke Nijman is eigenaar van Op het balkon. Zij is gedragscoach en houdt zich bezig met individuele coaching, teamcoaching, procesbegeleiding, intervisie, conflictcoaching en zakelijke mediation. Annemieke is gefascineerd door gedrag en geboeid door conflicten. In al haar werk wil zij mensen in beweging brengen.