Les is meer Bekijk groter

Les is meer

141 manieren om gewenst gedrag te bevorderen

Verkrijgbaar

Dit boek biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen.

Meer details

22,95 € incl. btw

Datasheet

UitgeverijCoutinho
Jaar van uitgave2020, 1ste druk
Bindwijzepaperback
Aantal pagina's200p.

Meer informatie

Om lessen leuk en leerzaam te laten zijn, is het belangrijk dat de leraar de regie heeft over wat er in de klas gebeurt. Van leraren wordt verwacht dat zij een veilig leer- en leefklimaat creëren en de relatie goed houden tussen leraar en klas en tussen leerlingen onderling. De uitgave Les is meer biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen.

Les is meer gaat over leiding nemen in de klas, grenzen stellen en normen hanteren voor de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Het boek beschrijft methodes en geeft adviezen waarmee leraren het gedrag van leerlingen op een positieve manier kunnen beïnvloeden.
Zo geven de auteurs tips voor de bepalende beginperiode en vertellen ze hoe je als leraar kunt reageren op gewenst en ongewenst gedrag, hoe je ongewenst gedrag kunt corrigeren en wat je beter niet kunt doen. Ook de oudergesprekken komen uitgebreid aan bod. De adviezen worden gegeven aan de hand van levendige beschrijvingen van situaties in de klas – die veel leraren zullen herkennen.

Dit boek is geschreven voor studenten van lerarenopleidingen, beginnende en ervaren leraren in het (speciaal) basisonderwijs, het (speciaal) voortgezet onderwijs en op het mbo.

Beoordelingsexemplaren alleen mogelijk voor docenten die lesgeven op de lerarenopleiding.

Downloaden

Auteurs

Peter Teitler

Peter Teitler was jarenlang verbonden aan het Seminarium voor Orthopedagogiek van de Hogeschool Utrecht met als specialisme het omgaan met gedragsproblemen. Hij staat zelf voor de klas en is lerarenopleider.
Hij biedt ook lezingen, workshops en trainingen voor (startende) docenten en schoolteams.


Ruben Teitler