9789055734634
Verkrijgbaar
Aan de hand van de inzichten van filosofen als Habermas, Foucault, Kant, MacIntyre, Nietzsche, Peters, Rescher en Rorty worden acht hoofdvragen over het onderwijs geanalyseerd en in een breder verband geplaatst.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 01-01-2004
Filosofie van het onderwijs
Aan de hand van de inzichten van filosofen als Habermas, Foucault, Kant, MacIntyre, Nietzsche, Peters, Rescher en Rorty worden acht hoofdvragen over het onderwijs geanalyseerd en in een breder verband geplaatst.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | Damon |
Jaar van uitgave | 2004 |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 108p. |
Aan de hand van de inzichten van filosofen als Habermas, Foucault, Kant, MacIntyre, Nietzsche, Peters, Rescher en Rorty worden deze hoofdvragen geanalyseerd en in een breder verband geplaatst.
In een tijd waarin aan onderwijsgevenden steeds diversere taken worden opgedragen en waarin ze met heel veel informatie worden overladen, biedt dit boek een overkoepelend instrumentarium om met die veelheid om te gaan.
Het boek is bedoeld voor studenten die worden opgeleid voor het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs, en verder voor ouders, docenten en beleidsmakers.
Ron Ritzen is jurist en filosoof en docent bestuursrecht, rechtspsychologie en ethiek, verbonden aan de Juridische Hogeschool Avans-Fontys.