Being public

how art creates the public

Engels | 31-05-2017 | 240 pagina's

€ 19,90

   Tijdelijk niet beschikbaar


  Voeg toe aan mijn verlanglijst

   



   Retourtermijn binnen 14 dagen

   Gratis bezorging vanaf 24 euro


Tekst achterflap

Being Public onderzoekt de notie van 'publiek' vanuit verschillende invalshoeken. In discussies over de betekenis van cultuur speelt de categorie 'publiek' een belangrijke rol, maar wat er met dit begrip precies bedoeld wordt blijft vaak onduidelijk. De betekenis van zowel 'kunstpubliek' als 'publieke ruimte' is complex geworden in een tijd waarin de grenzen tussen publiek en privé verschuiven en waar 'het publiek' eigenlijk verschillende groepen met veranderende samenstelling en identiteit omvat. Wat betekent het in deze tijd om publiek te zijn? En wat is de rol van kunst in het vormgeven van zowel 'publieke ruimte' als 'een publiek'? Met deze vragen als vertrekpunt wil Being Public bijdragen aan een beter begrip van de relaties tussen kunst en het publieke.
Bijdragen: Barbara Alves, Jeroen Boomgaard, Rogier Brom, Anke Coumans, Florian Cramer, Eva Fotiadi, Maaike Lauwaert, Gabriel Lester, Steven ten Thije



Details

    EAN :9789492095282
    Uitgever :Valiz
    Vertaler : Leo Reijnen
    Publicatie datum :  31-05-2017
    Uitvoering :Paperback / softback
    Taal :Engels
    Hoogte :223 mm
    Breedte :173 mm
    Dikte :18 mm
    Gewicht :390 gr
    Status :Tijdelijk niet beschikbaar
    Aantal pagina's :240
    Reeks :  Making Public