Peperkoekpoep


Nederlands | 21-01-2022 |

9789085601586

Hardback


€ 22,95

  Voeg toe aan mijn winkelmandje
 Product store stocks

   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 14 dagen

   Gratis bezorging vanaf 24 euro




Tekst achterflap

Lees je mee over de avonturen van Pim, Mo, Kaatje en Stijn? Peperkoekpoep is het eerste boek uit een serie van drie. Het bevat korte verhalen, opgebouwd uit woorden met één specifieke klank. Deze verhalen bieden de mogelijkheid het klankbewustzijn te stimuleren. Dit is een belangrijke vaardigheid voor het leren praten op jonge leeftijd en ook voor het leren lezen en schrijven op latere leeftijd. Schrijfster Margoke Nijssen is klinisch linguïst en gespecialiseerd in taalontwikkelingsstoornissen bij jonge kinderen. In het dagelijkse leven werkt zij onder andere met peuters met ernstige fonologische stoornis, waarbij het stimuleren van klankbewustzijn een belangrijk onderdeel van de behandeling vormt. Illustrator Iris Revers studeerde af als orthopedagoog en is werkzaam als pedagogisch begeleider op twee behandelgroepen voor peuters met een fonologische stoornis. Daarnaast maakt ze eigen werk en illustraties onder de naam PIETenKEES.

Biografie

Margoke Nijssen is na haar studie Logopedie en Taal- en Spraakpathologie zich gaan specialiseren in spraak- en taalontwikkelingsstoornissen (TOS) bij het jonge kind. Momenteel werkt zij als klinisch linguïst bij de NSDSK waar zij betrokken is bij de diagnostiek en behandeling van jonge kinderen (2-4 jaar) met TOS. De verhalen uit het boek Peperkoekpoep zijn zodanig geschreven dat het voorlezen bijdraagt aan het stimuleren van klankbewustzijn. Dit is een belangrijke vaardigheid die bijdraagt aan het leren praten op jonge leeftijd en de leesontwikkeling op latere leeftijd. Peperkoekpoep is geschikt voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 7 jaar, en daarbij specifiek de kinderen met spraakontwikkelingsproblemen en kinderen met een verhoogd risico op lees- en spellingsproblemen/dyslexie. Het boek stelt ouders in staat op een indirecte en speelse manier bij te dragen aan het stimuleren van klankbewustzijn. Professionals die werken met jonge kinderen (logopedisten, pedagogisch medewerkers, leerkrachten) kunnen deze verhalen inzetten bij het stimuleren van het fonologisch bewustzijn en/of beginnende geletterdheid. “In dit boek zit een berg aan klankinput verstopt. De woorden in elk verhaal zijn namelijk zorgvuldig gekozen. Maar wel op een manier dat elk verhaaltje lekker doorleest. Door te luisteren naar de verhaaltjes uit het boek krijgt het kind heel vaak dezelfde klanken te horen! Dit draagt bij aan de ontwikkeling van het klankbewustzijn”. Iris Revers werkt als pedagogisch begeleider op 2 behandelgroepen waar peuters met een fonologische stoornis groeps- en individuele logopedie krijgen. Iris studeerde af als orthopedagoog en besloot na haar studie haar tijd zo in te delen dat er ruimte ontstond voor haar twee passies; het werken met kinderen en het maken van illustraties en eigen werk. Dit doet ze onder de naam PIETenKEES. Iris werkt het liefst met gouache, stof, klei en acrylverf. Voor de kleurrijke illustraties van dit boek maakte ze gebruik van gouache en potlood op papier. Het spreekt voor zich dat Iris er ontzettend naar uitkijkt om het boek Peperkoekpoep voor te lezen aan de kinderen op haar groep!

Inhoudsopgave

VERHAALTJES MET P-WOORDEN Peperkoekpoep 12 Pip de pup 16 De pimpelmees 20 VERHAALTJES MET M-WOORDEN Mo maakt muziek 23 Het moddermonster 26 De muts van Mo 30 VERHAALTJES MET K-WOORDEN Kip Mik is zoek 34 Cavia Kees 38 Kaatje bakt kaneelkoekjes 41 Knetteren op de kermis 45 VERHAALTJES MET S-WOORDEN De step van Stijn 49 Spikkeltaart 53 Het spookjesfeest 57

Details

EAN :9789085601586
Auteur: 
Uitgever :SWP, Uitgeverij B.V.
Publicatie datum :  21-01-2022
Uitvoering :Hardback
Taal :Nederlands
Hoogte :266 mm
Breedte :237 mm
Dikte :11 mm
Gewicht :497 gr
Status : Bestelbaar