Duurzame landbouw en de vrije markt


Nederlands | 12-09-2022 | 150 pagina's

9789062245567

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 22,50


 Voorraad in de winkel

   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 14 dagen

   Gratis bezorging vanaf 24 euro




Tekst achterflap

Hoewel we als maatschappij steeds meer overtuigd raken dat duurzame agrarische producten belangrijk zijn voor een duurzame toekomst, blijft het marktaandeel van de biologische landbouw nog steeds achter. De consument in de vrije markt blijkt vooralsnog niet te zorgen voor een ommekeer. Erwin van Woudenberg onderzoekt de barrières in de markt en hoe deze overwonnen kunnen worden. Zijn boek leidt door de keten van boer tot consument en komt langs thema’s als het begrip duurzaamheid, de werking van het consumentenbrein, de kracht van merkbeleving en de macht van prijs. Oplossingen binnen het marktdenken blijken niet opgewassen tegen de directe vraag van de consument en de wetmatigheden van de vrije markt. Toch ziet de auteur twee factoren die een oplossing kunnen bieden.

Biografie

Erwin van Woudenberg studeerde Milieu- en Maatschappijwetenschappen en richtte, samen met Daan Groot, De Natuurverdubbelaars op. Als lector ‘Innovatief Ondernemen met Natuur’ aan de HAS Hogeschool in Den Bosch verdiepte hij zich in de samenhang tussen duurzame, natuurinclusieve landbouw en de vrije markt met een nadrukkelijke belangstelling voor de consument, de keten en marketing. Erwin van Woudenberg is tevens ondernemer en brengt via het merk Sterkur zijn bevindingen in praktijk.

Details

EAN :9789062245567
Auteur: 
Uitgever :BoekWerkUtrecht
Publicatie datum :  12-09-2022
Uitvoering :Paperback / softback
common.Language : Nederlands
Hoogte :221 mm
Breedte :152 mm
Dikte :15 mm
Gewicht :266 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :150
Keywords :  agricultuur;biodiversiteit;boer;branding;keten;marketing;merkbeleving;natuurinclusieve landbouw