Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs Bekijk groter

Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs

Verkrijgbaar

Het eerste boek dat (toekomstige) leerkrachten in het basisonderwijs helpt om een eigen visie te vormen op geïntegreerd zaakvakonderwijs en om zelf geïntegreerde lessen te ontwerpen. Het bied zowel theorie als praktische elementen.

Meer details

42,50 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij Coutinho
Jaar van uitgave 2022, 1ste druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 360p.

Meer informatie

Steeds meer basisscholen werken met geïntegreerde lesmethoden, waarbij de samenhang tussen de afzonderlijke vakken in relatie tot een onderwijsthema centraal staat. Het combineren van de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur & techniek, taal en rekenen kan unieke en belangrijke invalshoeken bieden voor onderwerpen die op de basisschool worden behandeld. Door deze vakgebieden met elkaar te verbinden leren leerlingen om ontwikkelingen in de wereld beter te begrijpen en in een bredere context te plaatsen.

Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs is het eerste boek dat (toekomstige) leerkrachten in het basisonderwijs helpt om een eigen visie te vormen op geïntegreerd zaakvakonderwijs en om zelf geïntegreerde lessen te ontwerpen.

Het boek bestaat uit vier delen. Deel A behandelt opvattingen van onderwijsdenkers over de voor- en nadelen van geïntegreerd zaakvakonderwijs, terwijl in deel B de didactiek van de afzonderlijke zaakvakken en de integratie van taal en rekenen centraal staan. In deel C schetsen de auteurs verschillende praktische manieren om geïntegreerde lessen en projecten vorm te geven. Deel D bevat praktische aanwijzingen en punten ter overweging voor leerkrachten die kiezen voor geïntegreerd zaakvakonderwijs.

Dit boek is geschreven voor pabostudenten en voor leerkrachten in het basisonderwijs.

Auteurs

Luuk de Bakker

Luuk de Bakker werkt als opleidingsdocent geschiedenis bij de Marnix Academie en als vakdidacticus geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. 


Annemieke Burlage

Annemieke Burlage werkt als opleidingsdocent rekenen-wiskunde op hogeschool Windesheim. 


Michelle Hendriks

Michelle Hendriks is opleidingsdocent aardrijkskunde aan de Marnix Academie. 


Frank van Herwaarden

Frank van Herwaarden werkt als hogeschooldocent natuur & techniek aan de Marnix Academie. 


Van dezelfde auteur:

Suzanne van Norden

Suzanne van Norden is gespecialiseerd in taalgericht vakonderwijs en schreef verschillende boeken over taal- en schrijfonderwijs in het basisonderwijs.