9789066658653
Verkrijgbaar
Op basis van bestudeerde literatuur en eigen ervaring geven de auteurs geheugenstrategieën die kinderen leren het geheugen zo optimaal mogelijk te benutten.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 01-01-2000
Onvergetelijk
Op basis van bestudeerde literatuur en eigen ervaring geven de auteurs geheugenstrategieën die kinderen leren het geheugen zo optimaal mogelijk te benutten.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | SWP |
Jaar van uitgave | 2007, 1ste druk |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 112p. |
Op basis van bestudeerde literatuur en eigen ervaring geven de auteurs geheugenstrategieën die kinderen leren het geheugen zo optimaal mogelijk te benutten.
Het geheugen werkt met beeld, geluid, smaak, tast, geur, ruimtelijk inzicht, emotie, taal, en verbanden. Door al deze capaciteiten aan te spreken kan het kind de stof beter leren onthouden. Een belangrijke rol is weggelegd voor aandachtsoefeningen waarbij is uitgegaan van een individuele benadering van het kind.
Door het multisensoriele karakter van de training (spreekt verschillende zintuigen en capaciteiten van het geheugen aan) kunnen verschillende soorten leerstof worden geoefend. Ook is een voor- en een nameting opgenomen en is er ruimte voor aanvullende observaties, opmerkingen en suggesties voor verdere hulp aan het kind buiten de training.
De training is bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar en een boekje met oefeningen en geheugenstrategieën voor thuis is te downloaden van de site.
Drs. Nathalie van Kordelaar heeft pedagogische wetenschappen gestudeerd in Amsterdam en heeft momenteel samen met Mirjam Zwaan een eigen praktijk; Incontext Orthopedagogen. Daarvoor heeft ze zes jaar gewerkt in het speciaal (basis) onderwijs als leerkracht en remedial teacher en 3 jaar in het REC-4 onderwijs (onderwijs voor kinderen met gedragsproblematiek en psychiatrische problematiek) als orthopedagoog en ambulant begeleider. Ze heeft ruime ervaring in de omgang en begeleiding van kinderen met gedragsproblemen en/of leerproblemen als ook in de diagnostiek bij deze problematiek.
Marianne Schmidt. Orthopedagoge. Werkzaam in het regulier basisonderwijs als intern begeleider en trainer Sociale Vaardigheden. Heeft tevens als leerkracht gewerkt. Is werkzaam bij de Permanente Commissie Leerlingenzorg (PCL) van WSNS 3001.