Basisboek interne communicatie Bekijk groter

Basisboek interne communicatie

Aanpak en achtergronden

Verkrijgbaar

De essentie van interne communicatie in een studieboek gegoten. Ook interessant voor communicatieprofessionals. Met extra aandacht voor interne communicatie bij werken-op-afstand en aanvullend online materiaal. Herziene negende editie.

Meer details

30,00 € incl. btw

Datasheet

Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum
Jaar van uitgave 2021, 9de druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 176p.

Meer informatie

In het Basisboek interne communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.

Deze herziene, negende editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I beschrijft de context door een kennismaking met organisaties en veranderingen daarbinnen.
Deel II besteedt aandacht aan de communicatie in organisaties en aan twee visies op interne communicatie.
Vervolgens komen in deel III vier aspecten aan de orde:

  • Onderzoek naar interne communicatie
  • Communicatie bij verandering
  • Naar een communicatieve organisatie
  • De IC-professional in een communicatieve organisatie.

Ook de interne communicatie bij het werken-op-afstand krijgt aandacht in deze editie.

Het Basisboek interne communicatie is vooral bestemd voor studenten Communicatie en cursisten van uiteenlopende beroepsopleidingen. Maar het is ook goed bruikbaar voor communicatieprofessionals die willen weten hoe interne communicatie kan bijdragen aan het communicatiebeleid.

Als een ‘tweede scherm’ hoort bij het boek een uitgebreide website (www.vangorcumstudie.nl). Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, waarnaar in het boek regelmatig wordt verwezen. Denk aan casuïstiek, verhelderende artikelen,(links naar) filmpjes, checklists en handige modellen, alle gerangschikt per hoofdstuk. U kunt gratis een account aanmaken om toegang te krijgen tot het materiaal.

Erik Reijnders schreef het boek ditmaal samen met Marius Hogendoorn en Conny de Laat, specialisten op deelgebieden van interne communicatie.

Gerelateerde titels

Auteurs

Erik Reijnders

Erik Reijnders schreef het boek ditmaal samen met vier co-auteurs, specialisten op deelgebieden van interne communicatie: Marius Hogendoorn, Arnold Koning, Conny de Laat en Lysbeth van Silfhout.


Conny de Laat


Van dezelfde auteur:

Marius Hogendoorn

Marius Hogendoorn is oprichter en partner van De Uilenkamer, Adviesbureau voor Communicatieonderzoek in Utrecht.