Verkrijgbaar
Inzicht in de (on)mogelijkheden van communicatie voor overheidsdoeleinden, aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke ontwikkelingen en geïllustreerd met voorbeelden uit actuele campagnes en krantenartikelen.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum: 20-08-2013
Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie
Inzicht in de (on)mogelijkheden van communicatie voor overheidsdoeleinden, aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke ontwikkelingen en geïllustreerd met voorbeelden uit actuele campagnes en krantenartikelen.
Ontvanger :
* Verplichte velden
of Annuleren
Uitgeverij | Coutinho |
Jaar van uitgave | 2012, 2de geactualiseerde druk |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 224p. |
"Wie is vanavond de bob?" is een gevleugelde kreet geworden. Hoe heeft de overheid dat voor elkaar gekregen? In dit boek staan de antwoorden op dit soort vragen centraal. Het behandelt de wijze waarop de overheid communicatie kan inzetten voor het veranderen van gedrag, het versterken of afzwakken van attitudes en het vergroten van de kennis van de burgers.
Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie geeft studenten en communicatiemedewerkers inzicht in de (on)mogelijkheden van communicatie voor overheidsdoeleinden. Dit gebeurt aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke ontwikkelingen en wordt geïllustreerd met voorbeelden uit actuele campagnes en krantenartikelen. Het boek bestaat uit drie delen. De eerst twee hoofdstukken geven een beschrijving en analyse van de huidige situatie van de overheidscommunicatie. Daarbij blijven mythes en misverstanden niet onbesproken! De hoofdstukken drie tot en met negen gaan over de mogelijkheden van overheidscommunicatie. Tot slot worden er drie onderwerpen belicht die in de praktijk van de overheidscommunicatie actueel zijn: communicatie met (groepen) burgers, de mogelijkheden en gevaren van internet en de overheid als merk.
Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn nieuwe inzichten en theorieën in deze uitgave verwerkt en de casuïstiek is vervangen door recent voorbeeldmateriaal.
Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie is bedoeld voor wo- en hbo-studenten van opleidingen als communicatie, bedrijfscommunicatie, communicatiewetenschappen, bestuurskunde, sociaal juridische-dienstverlening en integrale veiligheidskunde.
Bert Pol is actief in de communicatiepraktijk en in de wetenschap.
Christine Swankhuisen is actief in de communicatiepraktijk en in de wetenschap.