Materiaal voor het gebruik van cognitieve gedragstherapie (CGT) bij adolescenten en jongvolwassenen zodat ze betere cognitieve-, emotionele- en gedragsvaardigheden ontwikkelen. Een must voor professionals.
Dit hulpprogramma van de Vereniging Selectief Mutisme biedt praktische handvaten om kinderen met praatangst te ondersteunen en te leren praten op school.
Tien hoofdrolspelers in het wetenschappelijk debat geven hun kijk op dyslexie en de onderlinge verschillen blijken vaak veel kleiner te zijn dan vooraf gedacht. Zo blijkt ook uit deze bundel.
Meervoudig bekroond handboek. Helpt zorgprofessionals en ouders te verhelderen of eigenzinnig gedrag van hoogbegaafde kinderen ten dele voortkomt uit een stoornis.
Een baanbrekende methode voor het toepassen van cognitieve gedragstherapie (CGT) bij kinderen en jongeren. Nieuwe, volledig geactualiseerde editie.
Verschillende praktische opdrachten in dit werkboek, de DyslexieSleutels, geven leerlingen inzicht in hun dyslexie.
Dyslexietraining van 6 bijeenkomsten waarin leerlingen zichzelf beter leren kennen en praktische leerstrategieën ontwikkelen. Met achtergrondinformatie voor ouders en begeleiders.
Dit boek gaat over de onlosmakelijke verbinding tussen de ontwikkeling van het kinderbrein en het bewegen. Het beschrijft hoe je aan de manier van bewegen van het kind kunt zien waar het vastloopt, waarom het vastloopt en wat er nodig is om het makkelijker te maken.
Activiteiten op basis van cognitieve gedragstherapie om kinderen te helpen bij trauma, ADHD, autisme, angst, depressie, gedragsstoornissen... Voor professionals.
In dit boek worden het ontstaan, de ontwikkeling, de diagnose en behandeling van stotteren besproken bij kinderen, jongeren en volwassenen en wordt de theorie stap voor stap vertaald naar de praktijk. 3de volledig herziene druk.
Trainershandleiding bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Dit boek geeft inzicht in de psychische processen en problemen die een rol spelen bij het veranderen van gedrag. Het accent ligt op zelfregulatie.
Werkboek bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Krijg inzicht in pubers met een persoonlijkheidsstoornis. Met praktische tips voor het omgaan met deze jongeren en informatie over behandelvormen.
De tweede, geheel herziene editie van dit zeer succesvolle boek bevat herkenbare voorbeelden uit het dagelijks leven van kinderen tussen de 3 en 17 jaar, maar ook inzichten en praktische tips versterken van executieve functies.
Ross Greene, bekend van de bestseller Het explosieve kind, richt zich op de oorzaken van probleemgedrag in de klas en legt uit hoe je daarbij proactief en conflictvermijdend kunt reageren.
Een eenvoudige, baanbrekende en veelgebruikte methode om met kinderen met gedragsproblemen om te gaan. 3de geheel geactualiseerde editie.
De resultaten van wetenschappelijk onderzoek naar de spraakstoornis broddelen verwerkt tot een concrete behandelmethode, met theoretische achtergronden, diagnostiek, therapeutische strategieën en veel voorbeelden. 2de geactualiseerde druk.
Een training op school voor kleine groepen kinderen van 8 tot 12 jaar met specifieke gedragsproblemen zoals agressief gedrag, ongehoorzaamheid, brutaliteit en opstandigheid, op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Een training op school voor kleine groepen kinderen van 8 tot 12 jaar met specifieke gedragsproblemen zoals agressief gedrag, ongehoorzaamheid, brutaliteit en opstandigheid, op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken. Actieboek.
Dit boek legt uit wat stotteren precies is en welke factoren je spreken kunnen beïnvloeden. Praktische tips, oefeningen en opdrachten leren je meer ontspannen met stotteren omgaan. Met getuigenissen van stotterende jongeren zelf.
Praktische werkvormen voor communicatieve taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen, met 123 uitgewerkte, op thema geordende activiteiten.
Beelddenken komt veel voor, ook in combinatie met dyslexie en andere stoornissen. Dit boek geeft kinderen, leerkrachten en ouders inzicht en oefeningen en tips om kinderen meer zelfvertrouwen te geven.
Vrolijk uitgevoerd werkboek bij de training ADD-psycho-educatie voor kinderen van 8 tot 12 jaar.
Gedetailleerd draaiboek voor het opzetten van een groepstraining psycho-educatie voor kinderen van 8 tot 12 jaar met ADD.