Dit boek biedt marketingstudenten en -professionals praktijkvoorbeelden en eenvoudige stappen om in de nieuwe economie te werken aan het creëren van échte waarde, zowel in het bedrijfsleven als in de maatschappij.
Creatief schrijven voor communicatieprofessionals en marketeers. Verzamel verhalen uit de organisatie en vertaal ze naar creatieve communicatie-uitingen. Voor hbo-studenten en marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer.
Hoe kunnen de social profit en overheidsdiensten doelgericht, duurzaam en geloofwaardig communiceren, ook naar groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.
Een compleet overzicht van het vakgebied marketing, van de filosofie en het planningsproces, over marktonderzoek en statistiek, tot het vormgeven van het marketingbeleid.
De 60 wetenschappelijk bewezen tips en strategieën in dit boek laten zien hoe een kleine verandering van je aanpak direct een drastisch effect kan hebben op je slaagkansen.
Over de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. Voor hbo-opleidingen en professionals voor marketing en management van events, entertainment, sport en kunst.
Een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. 3de herzien druk.
Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Dit boek biedt een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied.
Dit boek biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren, vanaf de onderzoeksvragen, over de methodes voor dataverzameling tot het schriftelijk eindproduct. Geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.
Een overzicht van klassieke en nieuwe modellen, van portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Met extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in het midden- en kleinbedrijf.
Dit boek biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieën toe te passen op de creatieve sector. Met ruime aandacht voor ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.
Een nagenoeg compleet overzicht van de Nederlandse entertainmentsector met de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen.
Hoe schrijf je offertes die zich onderscheiden van die van de concurrenten. Voor studenten aan commerciële richtingen én professionals.
Dit boek biedt een volledig inzicht in de imagineer en zijn werkmethodes. Theorie en veel praktische voorbeelden, met oefeningen en leestips.