Subcategorieën
Dit boek voor studenten journalistiek, communicatie en opleidingen in de creatieve industrie behandelt alle aspecten van het schrijven van goede teksten voor een hele waaier aan journalistieke teksten. Met extra studiemateriaal online.
Dit boek wil journalisten op weg helpen om kwantitatief onderzoek goed en vlot te kunnen lezen, er de juiste kritische vragen over te stellen en er correcte conclusies aan te verbinden.
Dit boek het juridisch schrijfproces van A tot Z, van de voorbereiding op het schrijven tot het schrijven van de tekst zelf. Voor studenten van alle opleidingen met een praktisch-juridische component.
Dit boek focust op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie en geeft een overzicht van de actuele sociaalwetenschappelijke inzichten op dat terrein.
Breng je wetenschappelijke schrijfvaardigheden op orde. Leer hoe wetenschappers redeneren en academische teksten in elkaar zitten. Met een uitgebreide e-learning. Voor studenten uit het wetenschappelijk en hoger onderwijs.
Hoe kunnen de social profit en overheidsdiensten doelgericht, duurzaam en geloofwaardig communiceren, ook naar groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.
Tekstzinnig helpt studenten stapsgewijs door het (academisch) schrijfproces heen, van informatie zoeken tot die informatie in een zakelijke tekst gieten.
Dit toegankelijk boek geeft inzicht in de mechanismen van academisch denken, academisch schrijven en academische teksten, met aandacht voor zowel kleine als grote schrijfopdrachten. Geschikt voor alle academische schrijvers. 2de herziene editie.
Heldere richtlijnen, concrete adviezen en tips leren je zuiver, zorgvuldig en helder schrijven over cliënten. Bijbehorende website met meer materiaal.
Een praktische ondersteuning bij het schrijven van toegankelijke juridische teksten, van zakelijke brieven tot overeenkomsten en van adviesbrieven tot beschikkingen.
Zes methoden waarmee teksten geanalyseerd en geëvalueerd kunnen worden: functionele analyse, coherentieanalyse, retorische analyse, argumentatieanalyse, narratieve analyse en genreanalyse. Met gratis aanvullend oefenmateriaal.
Een compleet overzicht van het vakgebied marketing, van de filosofie en het planningsproces, over marktonderzoek en statistiek, tot het vormgeven van het marketingbeleid.
De 60 wetenschappelijk bewezen tips en strategieën in dit boek laten zien hoe een kleine verandering van je aanpak direct een drastisch effect kan hebben op je slaagkansen.
Over de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. Voor hbo-opleidingen en professionals voor marketing en management van events, entertainment, sport en kunst.
Leer je hoe je tot een goede wetenschappelijke tekst, zoals een scriptie, kunt komen. Gericht op zowel de ontwikkeling van het academisch denkvermogen als schrijfvaardigheid. Zowel voor onderwijs als zelfstudie.
Een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. 3de herzien druk.
Dit boek biedt een overzicht van de gespreksmodellen die een (sociaal)jurist tot zijn beschikking heeft. Naast de inleidende theorie komen ook de vaardigheden aan bod die horen bij de verschillende gesprekssituaties. 3de herziene druk.
Tegen het einde van het adviestraject moet er iets tastbaars komen: een rapport, een presentatie, op zijn minst een brief of memo. Met dit boek kun je leren hoe je daarvan een kwalitatief hoogwaardig eindproduct maakt.
Deze flexibele denkmethode laat zien hoe de kwaliteit van groepsgesprekken positief beïnvloed kan worden. Met de vele reflectieve en activerende opdrachten, concrete adviezen en veel voorbeelden uit zeer diverse praktijksituaties.
The authors discuss general presentation techniques and give tips and hints on how to prepare and structure a presentation, covering issues that are specific for presenting research, and offer a wide range of English expressions and idioms.
Praktisch handboek over theorie en praktijk van de interactie-visie in de interne communicatie. Voor professionals en studenten communicatie.
Praktische adviezen hoe een overtuigende Engelse tekst geschreven moet worden, met aandacht voor het structureren van de tekst, het ordenen van alinea's en zinnen, en het redigeren van het eindresultaat.