Een looptrainer moet verstand hebben van trainingsleer en looptechniek, maar moet ook een goede lesgever zijn. Dit boekje geeft daarvoor didactische richtlijnen.
Met dit boek voor (aanstaande) leraren Nederlands en lerarenopleiders wordt de theorie van de taalvaardigheden lezen, schrijven, spreken en luisteren direct toepasbaar in de onderwijspraktijk.
Een goed toegankelijke theoretische basis voor taalgericht vakonderwijs, praktijkvoorbeelden en tal van didactische suggesties, gekoppeld aan een route voor het (her)ontwerpen van lessen.
Dit boek geeft (toekomstige) leerkrachten materiaal om inspirerende natuur- en technieklessen vorm te geven, met werkvormen, materialen en lesmodellen.
Praktische werkvormen waarmee taaldocenten hun repertoire op het gebied van online taaldidactiek verder kunnen uitbreiden. Volgens het vierstappenmodel. Voor docenten Nederlands, NT2 en vreemde talen.
Dit studieboek maakt (toekomstige) taaldocenten wegwijs in de verschillende domeinen van het vreemdetalenonderwijs en biedt hen een breed en tegelijkertijd diepgaand perspectief op vreemdetalenonderwijs.
Heldere en overzichtelijke bespreking van alle kenmerkende aspecten per tijdvak. Met voorbeelden van gebeurtenissen en aandacht voor de grote lijnen is dit een onmisbaar (studie)boek voor de (toekomstige) geschiedenisleraar.
Uitgewerkte werkvormen voor de (aankomende) leraar Duits, Engels of Frans in de context van vakdidactisch denken, ook vertaald naar praktische tips. 2de herziene editie.
Een toegankelijk en oriënterend overzicht van historische denk- en redeneervaardigheden voor geschiedenisleraren. Met voorbeelden, studievragen, teksten, opdrachten en veel illustraties.
Dit boek biedt handvatten voor het ontwerpen en geven van goede en boeiende aardrijkskundelessen in het basisonderwijs.
Dit boek biedt (aankomende) leerkrachten handvatten om hun reken-wiskundelessen af te stemmen op de rekenvaardigheid en de ontwikkeling van de leerlingen, onafhankelijk van de rekenmethode.
Een frisse blik op de wijze waarop jonge mensen muziek leren maken en op de vernieuwing van het muziekonderwijs. Een muziekdidactiek en -pedagogiek die in onze tijd past.
Over het belang van lezen en leesbevordering. Dit boek maakt aankomende leerkrachten literair competent en is ook een naslagwerk en bronnenboek voor docenten Nederlands.
Overzichtelijk en praktisch handboek voor geschiedenisonderwijs in de basisschool. Vakinhoudelijke kennis en didactische informatie, inzichten en handvatten. Voor de lerarenopleiding.
Werkvormen en tips om op een eenvoudige manier te differentiëren in de les. volgens het model van de Volledige Instructie en geschikt voor alle vakken. Voor (aankomende) docenten in het secundair onderwijs.
Doel van dit studieboek is de rekenvaardigheid die nodig is om als leerkracht op de basisschool goed te functioneren aan te leren en te verdiepen.
Een volledig op de Nederlandse situatie toegespitste bewerking van Marzano's praktisch model Dimensions of Learning, voor de moderne lespraktijk in het voortgezet onderwijs.
Hét praktische taaldidactiekboek dat duidelijk maakt hoe je als leerkracht elke leerling tijdens de basisschoolperiode kunt begeleiden in zijn of haar taaltalent. 5de herziene druk.
Een praktisch overzicht van bijna 250 didactisch onderbouwde werkvormen, met link naar de theorie. 12de herziene editie. Met extra digitaal materiaal.
Praktische handvatten op het snijpunt van vakinhoud en didactiek die ondersteunen bij het vormgeven van lessen, nieuwe inzichten brengen en bijdragen bij aan het ontwikkelen van een eigen identiteit als leraar.
Waardevolle adviezen over alle aspecten waarmee NT2-docenten te maken krijgen: didactiek, pedagogisch handelen, intake en monitoring van cursisten, vakgebied. Deze uitgave is alleen als gratis beoordelingsexemplaar te bestellen voor docenten die lesgeven op een lerarenopleiding.
Een heldere en rijk geïllustreerde inleiding in de geschiedenis van de oude wereld, het Nabije Oosten, de Griekse wereld en Rome.
Vijf vuistregels voor taalbewust lesgeven om lessen en leersituaties betekenisvol en leerzaam te maken en om te gaan met verschillen in tempo, taalniveau, leerstijl, interesse en kennis van de leerlingen. 2de, uitgebreide editie.
In dit boek staan de didactische vaardigheden centraal om goed reken-/wiskundeonderwijs te verzorgen in het basisonderwijs. Voor pabostudenten en leerkrachten in het basisonderwijs.
Totaalpakket voor toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs, met didactiek, achtergrondinformatie en lessuggesties voor het vak geschiedenis.