Dit prentenboek maakt het mogelijk te praten over symptomen en gevolgen met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (vanaf zes jaar), maar het wil TOS ook bekender maken zodat de omgeving begripvoller kan reageren.
Dit hulpprogramma van de Vereniging Selectief Mutisme biedt praktische handvaten om kinderen met praatangst te ondersteunen en te leren praten op school.
Vanuit haar eigen ervaring als logopediste ontwikkelde de auteur een nieuw instrument, de interactieschijf voor wederkerigheid voor het begeleiden van (jonge) kinderen met een taalontwikkelingsstoornis of autisme.
Dit boek beschrijft de werkwijze van een cognitief linguïstische therapie (CLT) op maat voor module specifieke taalstoornissen op klank- en woordniveau bij personen met afasie (PMA).
In dit boek worden het ontstaan, de ontwikkeling, de diagnose en behandeling van stotteren besproken bij kinderen, jongeren en volwassenen en wordt de theorie stap voor stap vertaald naar de praktijk. 3de volledig herziene druk.
Handvatten en praktische ideeën voor ouders om door middel van spel de ontwikkeling van hun kind te stimuleren op verschillende gebieden. Volgens de Hanen methodiek.
Handvatten en praktische ideeën voor ouders om door middel van spel de ontwikkeling van hun kind te stimuleren op verschillende gebieden. Volgens de Hanen methodiek.
Handvatten en praktische ideeën voor ouders om door middel van spel de ontwikkeling van hun kind te stimuleren op verschillende gebieden. Volgens de Hanen methodiek.
Een logopedische klassieker geactualiseerd en aangevuld met nieuwe therapieën en bijbehorende oefeningen.
Referentiekader voor systematische diagnostiek en behandeling, reflectie en evaluatie. Een praktisch studieboek met duidelijke voorbeelden en oefenopdrachten. 4de geactualiseerde druk
Hoe het SMART-principe - specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden - toepassen bij het formuleren van doelen voor een logopedische behandeling.
Dit boek behandelt alle facetten en stadia van de diagnostiek en behandeling van eet- drink en slikklachten. Geschreven voor logopedisten en logopediestudenten, maar ook geschikt voor andere hulpverleners.
Dit boek geeft antwoord op praktische vragen over klank en spraak tegen de achtergrond van de systematiek van de menselijke taal.
Praktische, op onderzoek gebaseerde strategieën om communicatieve en sociale vaardigheden te bevorderen van jonge kinderen met autisme spectrum stoornissen of problemen met sociale vaardigheden. Standaardwerk over ASS.
De resultaten van wetenschappelijk onderzoek naar de spraakstoornis broddelen verwerkt tot een concrete behandelmethode, met theoretische achtergronden, diagnostiek, therapeutische strategieën en veel voorbeelden. 2de geactualiseerde druk.
Dit boek legt uit wat stotteren precies is en welke factoren je spreken kunnen beïnvloeden. Praktische tips, oefeningen en opdrachten leren je meer ontspannen met stotteren omgaan. Met getuigenissen van stotterende jongeren zelf.
Praktische werkvormen voor communicatieve taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen, met 123 uitgewerkte, op thema geordende activiteiten.
Dit boek biedt studenten audiologie, audicien, logopedie en KNO-arts de basiskennis over geluid, de waarneming ervan en over het gehoororgaan vanuit natuurkundige en anatomische invalshoek.
Dit boek (met cd-rom) biedt handvatten voor het geven van evidence based taaltherapie aan kinderen met taalontwikkelingsstoornissen.