Een boek voor alle professionals die hun collega's in individuele gesprekken op weg willen helpen en willen zorgen dat zij beter zorgen voor zichzelf.
Studieboek over bedrijfsethiek en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen voor opleidingen in het hoger (beroeps)onderwijs. Met online ondersteuning.
Strategische analyses van verschillende aspecten en onderdelen van de zorgsector, die professionals, beleidsmakers en geïnteresseerden overzicht en inzicht bieden. Ten behoeve van beleidsontwikkeling, beschouwingen of besluitvorming over onderwerpen en processen binnen de zorg.
Dit boek bereidt studenten en professionals, met theorie, praktijkervaringen en dialoog- en reflectievragen, voor op hun ontmoetingen met werkende mantelzorgers.
Praktische handvatten om met een effectief team een positieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de onderwijsorganisatie.
Een helder en toegankelijk overzicht van ons vrijetijdsgedrag en de leisuresector. Voor studenten van opleidingen op het gebied van vrije tijd (leisure), sport, toerisme, media en cultuur. Grondig herziene 3de druk.
Een introductie in de belangrijkste managementtheorieën, plus werkvormen om managementvaardigheden te trainen. Zelfmanagement, managen van individuen en van teams en organisaties komen aan bod.
Het Nederlandse sportbeleid in drie delen. Voor studenten hbo-sportopleidingen en als zelfstudieboek voor ambtenaren, bestuurders, vrijwilligers en professionals in de sport.
Organisatieverandering benaderd vanuit emotioneel perspectief, met inzichten en begrippen uit de psychologie, én rationeel perspectief, met inzichten uit de organisatiekunde en managementliteratuur. Herziene druk.
Dit boek biedt studenten en professionals een grondige inleiding tot het risicomanagement, met geschiedenis, basisbegrippen, raamwerken en risicomanagementprocessen. Met online extra studiemateriaal en docentenmateriaal op aanvraag.
Bijdragen van diverse Vlaamse experten inzake commons, vertrekkend vanuit het INDIGO-project. Dit boek richt zich tot een brede groep van praktijkmensen die op zoek zijn naar nieuwe, meer solidaire manieren om grond te beheren.
Dit boek heeft als doel om zowel studenten als publieke managers inzicht te geven in de spanningen en dilemma’s waarmee leidinggevenden van publieke organisaties in de dagelijkse praktijk te maken hebben.
Dit boek heeft tot doel de kennis over en het inzicht in de Europese politiek te vergroten. Voor studenten en professionals. Met website met extra studiemateriaal.
Dit studieboek voor bedrijfskundige opleidingen focust op diagnose-onderzoek, onderzoek met als doel inzicht te krijgen in de oorzaken van een probleem of vraagstuk in een organisatie.
Welke processen, uitdagingen en vaardigheden zijn van belang om te communiceren in een ‘superdiverse’ wereld, volgens het TOPOI-model. Relevante theorieën en talloze praktijkvoorbeelden en praktische handvatten.
Vrijwilligersmanagement vanuit verschillende invalshoeken behandeld. De theorie wordt verbonden met praktijkvoorbeelden uit diverse werkvelden. Met veel aandacht voor de rol en competenties van de vrijwilligersmanagers. Volledig herschreven editie.
Which processes, challenges and skills are relevant in a ‘superdiverse’ world?
Dit boek biedt vier hefbomen voor vernieuwing van organisaties in de publieke sector: slimmer werken, dynamisch managen, flexibel organiseren, en co-creatie.
Een compleet overzicht van het vakgebied marketing, van de filosofie en het planningsproces, over marktonderzoek en statistiek, tot het vormgeven van het marketingbeleid.
Aan de hand van vele voorbeelden laat dit boek zien hoe organisaties de financiële consequenties van hun personeelsbeleid kunnen berekenen en versterken. Met online studiemateriaal.
Veel mensen worden benadeeld als ze een job of een woning zoeken, uitgaan of gewoon over straat wandelen. Dit boek gaat na hoe dat komt en stelt concrete maatregelen voor, van mystery shopping tot praktijktesten, anoniem solliciteren en zelfregulering.
Mensen begrijpen een economische theorie pas goed, als zij kunnen uitleggen hoe deze heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van onze economische samenleving. Dat is de kernboodschap van dit boek. 4de herziene editie.
Hét boek voor iedereen die met een organisatie of onderneming meer maatschappelijke impact wil bereiken.
De huidige tijd vraagt om continue kennisontwikkeling. Van HBO-professionals wordt daarom verwacht dat zij beschikken over een onderzoekende houding en goede onderzoeksvaardigheden. Dit boek biedt studenten daarvoor de onmisbare basis.
Over de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. Voor hbo-opleidingen en professionals voor marketing en management van events, entertainment, sport en kunst.