De essentie van interne communicatie in een studieboek gegoten. Ook interessant voor communicatieprofessionals. Met extra aandacht voor interne communicatie bij werken-op-afstand en aanvullend online materiaal. Herziene negende editie.
Creatief schrijven voor communicatieprofessionals en marketeers. Verzamel verhalen uit de organisatie en vertaal ze naar creatieve communicatie-uitingen. Voor hbo-studenten en marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer.
Dit boek voor studenten journalistiek, communicatie en opleidingen in de creatieve industrie behandelt alle aspecten van het schrijven van goede teksten voor een hele waaier aan journalistieke teksten. Met extra studiemateriaal online.
Dit boek wil journalisten op weg helpen om kwantitatief onderzoek goed en vlot te kunnen lezen, er de juiste kritische vragen over te stellen en er correcte conclusies aan te verbinden.
Praktische tips, werkvormen en (online) voorbeelden voor docenten die op zoek zijn naar handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk.
Een methode van leeftijdsgewijze vormen van gespreksvoering met kinderen tussen 4 en 12 jaar. Voor iedereen die met kinderen werkt, ouders, leerkrachten, hulpverleners, therapeuten, politieagenten... 20ste herziene druk
Dit boek het juridisch schrijfproces van A tot Z, van de voorbereiding op het schrijven tot het schrijven van de tekst zelf. Voor studenten van alle opleidingen met een praktisch-juridische component.
Dit lesboek laat studenten en zorgprofessionals zien wat er gebeurt tijdens de communicatie met patiënten, en wat je kunt doen om tot betere interculturele communicatie te komen.
Hoe kunnen de social profit en overheidsdiensten doelgericht, duurzaam en geloofwaardig communiceren, ook naar groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.
Politiek is een wereld van taal en beeldvorming, van framing. Dit is een praktische gids om de ogenschijnlijk objectieve begrippen te doorprikken én je eigen repliek te formuleren.
Tekstzinnig helpt studenten stapsgewijs door het (academisch) schrijfproces heen, van informatie zoeken tot die informatie in een zakelijke tekst gieten.
Een prikkelend essay over hoe we ons presenteren op sociale media, big data en over de vraag: wat doén we eigenlijk online?
Een brede inleiding tot mediation, conflicthantering en conflictpreventie waarin zowel theorie als praktijk en opdrachten aan bod komen. Geheel geactualiseerde 3de druk.
Welke processen, uitdagingen en vaardigheden zijn van belang om te communiceren in een ‘superdiverse’ wereld, volgens het TOPOI-model. Relevante theorieën en talloze praktijkvoorbeelden en praktische handvatten.
Which processes, challenges and skills are relevant in a ‘superdiverse’ world?
Compact studieboek interculturele vaardigheden en competenties voor het hoger beroepsonderwijs. Met de culturele modellen van Hall, Kluckhohn en Hofstede en de 7 Culturele Dimensies van Trompenaars.
A spotlight on the mechanisms of academic thinking, writing, and texts. The steps and examples are taken from many scientific disciplines and can be used for various kinds of writing tasks. This makes the book suitable for all academic writers.
Een overzicht van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.
Dit boek bespreekt de vier belangrijkste theorieën over culturele verschillen, integreert ze tot één model en geeft praktische voorbeelden van de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen.
Een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. 3de herzien druk.
Studie met pragmatische insteek naar de groei van bedrijven naar sociale volwassenheid en de bijbehorende organisatieverandering. Een must read voor managers die ‘iets met social media moeten’!
Marshall Rosenberg, de grondlegger van Nonviolent Communication ofwel Geweldloos Communiceren, koos twee dieren om zijn ideeën krachtig en duidelijk over te brengen: de jakhals en de giraf. Zij staan symbool voor twee kwaliteiten in ons.
Deze flexibele denkmethode laat zien hoe de kwaliteit van groepsgesprekken positief beïnvloed kan worden. Met de vele reflectieve en activerende opdrachten, concrete adviezen en veel voorbeelden uit zeer diverse praktijksituaties.
Dit boek biedt vaardigheden en inzichten om voordeel te halen uit culturele diversiteit. Het beschrijft concrete technieken om inclusief beleid te implementeren, te werken in divers samengestelde teams en om te gaan met culturele dilemma's.
Een toegankelijk geschreven boek dat kernvaardigheden als samenwerken, besluitvorming, conflicthantering, voorzitten, onderhandelen, presenteren, leidinggeven en omgaan met diversiteit koppelt aan het werken in teams.