communicatie & journalistiek Er zijn 48 producten

per pagina
Toont 1 - 25 van de 48 items
  • Burgers

    Met dit boek ontwikkelen studenten hoger onderwijs hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kritisch oordelen, aan de hand van levendige voorbeelden uit uiteenlopende disciplines. 2de herziene druk.

    15,95 €
  • Goosen , Schoordijk

    Dit studieboek geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij die criteria in hun teksten kunnen toepassen. Doe-boek met veel oefeningen en een uitgebreide website. 2de geactualiseerde druk.

    28,95 €
  • Van ontkenning tot wederzijdse integratie
    Nunez, Nunez-Mahdi, Popma

    Compact en praktisch studieboek interculturele vaardigheden en competenties voor het hoger beroepsonderwijs - de richtingen onderwijs, zorg, marketing en management. 5de herziene druk

    20,00 €
  • Gespreksvaardigheden voor zorgverleners
    Wouda, van de Wiel

    Studieboek. Behandelt gespreksvormen die veel voorkomen in de zorgverlening. Biedt theoretische en praktische inzichten, geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Met online docentenhandleiding.

    40,00 €
  • Praktische gids voor de zelfstandige online taaldocent
    Wormgoor, van den IJssel

    Praktische uitleg en tal van tips over de techniek, didactiek en bedrijfsorganisatie van online taalles geven. Voor zowel de beginnende als ervaren zelfstandige taaldocent.

    16,95 €
  • Aanpak en achtergronden
    Reijnders, de Laat, Hogendoorn

    De essentie van interne communicatie in een studieboek gegoten. Ook interessant voor communicatieprofessionals. Met extra aandacht voor interne communicatie bij werken-op-afstand en aanvullend online materiaal. Herziene negende editie.

    30,00 €
  • Creatief schrijven voor een merk
    van der Meulen

    Creatief schrijven voor communicatieprofessionals en marketeers. Verzamel verhalen uit de organisatie en vertaal ze naar creatieve communicatie-uitingen. Voor hbo-studenten en marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer. 

    24,95 €
  • van journalistieke content tot infotainment
    Janssen

    Dit boek voor studenten journalistiek, communicatie en opleidingen in de creatieve industrie behandelt alle aspecten van het schrijven van goede teksten voor een hele waaier aan journalistieke teksten. Met extra studiemateriaal online.

    23,50 €
  • Verantwoord nieuws maken van cijfers
    Boonen, Pluymaekers

    Dit boek wil journalisten op weg helpen om kwantitatief onderzoek goed en vlot te kunnen lezen, er de juiste kritische vragen over te stellen en er correcte conclusies aan te verbinden.

    19,95 €
  • Online lesgeven in het hoger onderwijs
    Kolen

    Praktische tips, werkvormen en (online) voorbeelden voor docenten die op zoek zijn naar handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk.

    19,95 €
  • Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar
    Delfos

    Een methode van leeftijdsgewijze vormen van gespreksvoering met kinderen tussen 4 en 12 jaar. Voor iedereen die met kinderen werkt, ouders, leerkrachten, hulpverleners, therapeuten, politieagenten... 20ste herziene druk

    29,90 €
  • structureren - formuleren - redigeren
    Swanborn

    Dit boek het juridisch schrijfproces van A tot Z, van de voorbereiding op het schrijven tot het schrijven van de tekst zelf. Voor studenten van alle opleidingen met een praktisch-juridische component.

    26,95 €
  • Activerende didactiek voor de online taalles
    Mesie , Kammenga

    Praktische werkvormen waarmee taaldocenten hun repertoire op het gebied van online taaldidactiek verder kunnen uitbreiden. Volgens het vierstappenmodel. Voor docenten Nederlands, NT2 en vreemde talen.

    12,95 €
  • Kennis, vaardigheden en houding voor zorgprofessionals
    Nunez-Mahdi, Obihara, Maarse, Nunez, Hagenbeek

    Dit lesboek laat studenten en zorgprofessionals zien wat er gebeurt tijdens de communicatie met patiënten, en wat je kunt doen om tot betere interculturele communicatie te komen.

    19,95 €
  • Verbindende communicatie & marketing
    Tiggelovend

    Hoe kunnen de social profit en overheidsdiensten doelgericht, duurzaam en geloofwaardig communiceren, ook naar groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.

    20,00 €
  • Een praktische handleiding voor framing
    Blommaert

    Politiek is een wereld van taal en beeldvorming, van framing. Dit is een praktische gids om de ogenschijnlijk objectieve begrippen te doorprikken én je eigen repliek te formuleren. 

    15,00 €
  • Kritisch denken, zoeken en schrijven in het hbo
    van Heur, Kolen

    Tekstzinnig helpt studenten stapsgewijs door het (academisch) schrijfproces heen, van informatie zoeken tot die informatie in een zakelijke tekst gieten.

    29,50 €
  • Wat moordenaars, hoofddoeken en bewakingscamera’s vertellen over onze identiteit
    Blommaert

    Een prikkelend essay over hoe we ons presenteren op sociale media, big data en over de vraag: wat doén we eigenlijk online?

    12,50 €
  • Apol, Kalff , Reijerkerk , Uitslag

    Een brede inleiding tot mediation, conflicthantering en conflictpreventie waarin zowel theorie als praktijk en opdrachten aan bod komen. Geheel geactualiseerde 3de druk.

    24,00 €
  • Niet culturen, maar mensen ontmoeten elkaar
    Hoffman, Verdooren

    Welke processen, uitdagingen en vaardigheden zijn van belang om te communiceren in een ‘superdiverse’ wereld, volgens het TOPOI-model. Relevante theorieën en talloze praktijkvoorbeelden en praktische handvatten.

    34,95 €
  • Cultures don't meet, people do
    Hoffman, Verdooren

    Which processes, challenges and skills are relevant in a ‘superdiverse’ world?

    34,95 €
  • de Jong

    A spotlight on the mechanisms of academic thinking, writing, and texts. The steps and examples are taken from many scientific disciplines and can be used for various kinds of writing tasks. This makes the book suitable for all academic writers.

    27,00 €
  • Gerritsen, Claes

    Een overzicht van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.

    32,50 €
  • Blom, Prud’homme van Reine

    Dit boek bespreekt de vier belangrijkste theorieën over culturele verschillen, integreert ze tot één model en geeft praktische voorbeelden van de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen.

    21,95 €
  • de Berg, Mackenbach

    Een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. 3de herzien druk.

    53,95 €
Toont 1 - 25 van de 48 items