communicatie & journalistiek Er zijn 43 producten

per pagina
Toont 1 - 25 van de 43 items
  • Van Liefferinge

    Sinds de totale overrompeling door de sociale media ligt wat ooit de vierde macht was aan het infuus. Het mediacircus is in handen van enkelen die hun profijt laten primeren. Dit boek is een J'accuse en eindigt met een dringende oproep: er is actie nodig om onafhankelijke, kritische en diverse journalistiek te beschermen.

    20,00 €
  • Feedback geven op schrijfproducten
    Koster, Korpershoek

    Effectief feedback geven op schrijfproducten, wanneer, waarop en hoe doe je het. Theorie én een concreet stappenplan. Een houvast voor alle docenten die schrijfproducten van leerlingen en studenten moeten beoordelen

    22,95 €
  • Burgers

    Met dit boek ontwikkelen studenten hoger onderwijs hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kritisch oordelen, aan de hand van levendige voorbeelden uit uiteenlopende disciplines. 2de herziene druk.

    15,95 €
  • Goosen , Schoordijk

    Dit studieboek geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij die criteria in hun teksten kunnen toepassen. Doe-boek met veel oefeningen en een uitgebreide website. 2de geactualiseerde druk.

    28,95 €
  • Praktische gids voor de zelfstandige online taaldocent
    Wormgoor, van den IJssel

    Praktische uitleg en tal van tips over de techniek, didactiek en bedrijfsorganisatie van online taalles geven. Voor zowel de beginnende als ervaren zelfstandige taaldocent.

    16,95 €
  • Creatief schrijven voor een merk
    van der Meulen

    Creatief schrijven voor communicatieprofessionals en marketeers. Verzamel verhalen uit de organisatie en vertaal ze naar creatieve communicatie-uitingen. Voor hbo-studenten en marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer. 

    24,95 €
  • van journalistieke content tot infotainment
    Janssen

    Dit boek voor studenten journalistiek, communicatie en opleidingen in de creatieve industrie behandelt alle aspecten van het schrijven van goede teksten voor een hele waaier aan journalistieke teksten. Met extra studiemateriaal online.

    23,50 €
  • Verantwoord nieuws maken van cijfers
    Boonen, Pluymaekers

    Dit boek wil journalisten op weg helpen om kwantitatief onderzoek goed en vlot te kunnen lezen, er de juiste kritische vragen over te stellen en er correcte conclusies aan te verbinden.

    19,95 €
  • Online lesgeven in het hoger onderwijs
    Kolen

    Praktische tips, werkvormen en (online) voorbeelden voor docenten die op zoek zijn naar handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk.

    19,95 €
  • Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar
    Delfos

    Een methode van leeftijdsgewijze vormen van gespreksvoering met kinderen tussen 4 en 12 jaar. Voor iedereen die met kinderen werkt, ouders, leerkrachten, hulpverleners, therapeuten, politieagenten... 20ste herziene druk

    29,90 €
  • structureren - formuleren - redigeren
    Swanborn

    Dit boek het juridisch schrijfproces van A tot Z, van de voorbereiding op het schrijven tot het schrijven van de tekst zelf. Voor studenten van alle opleidingen met een praktisch-juridische component.

    26,95 €
  • Activerende didactiek voor de online taalles
    Mesie, Kammenga

    Praktische werkvormen waarmee taaldocenten hun repertoire op het gebied van online taaldidactiek verder kunnen uitbreiden. Volgens het vierstappenmodel. Voor docenten Nederlands, NT2 en vreemde talen.

    12,95 €
  • Verbindende communicatie & marketing
    Tiggelovend

    Hoe kunnen de social profit en overheidsdiensten doelgericht, duurzaam en geloofwaardig communiceren, ook naar groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie.

    20,00 €
  • Een praktische handleiding voor framing
    Blommaert

    Politiek is een wereld van taal en beeldvorming, van framing. Dit is een praktische gids om de ogenschijnlijk objectieve begrippen te doorprikken én je eigen repliek te formuleren. 

    15,00 €
  • Kritisch denken, zoeken en schrijven in het hbo
    van Heur, Kolen

    Tekstzinnig helpt studenten stapsgewijs door het (academisch) schrijfproces heen, van informatie zoeken tot die informatie in een zakelijke tekst gieten.

    29,50 €
  • Wat moordenaars, hoofddoeken en bewakingscamera’s vertellen over onze identiteit
    Blommaert

    Een prikkelend essay over hoe we ons presenteren op sociale media, big data en over de vraag: wat doén we eigenlijk online?

    12,50 €
  • Apol, Kalff , Reijerkerk , Uitslag

    Een brede inleiding tot mediation, conflicthantering en conflictpreventie waarin zowel theorie als praktijk en opdrachten aan bod komen. Geheel geactualiseerde 3de druk.

    24,00 €
  • Niet culturen, maar mensen ontmoeten elkaar
    Hoffman, Verdooren

    Welke processen, uitdagingen en vaardigheden zijn van belang om te communiceren in een ‘superdiverse’ wereld, volgens het TOPOI-model. Relevante theorieën en talloze praktijkvoorbeelden en praktische handvatten.

    34,95 €
  • Cultures don't meet, people do
    Hoffman, Verdooren

    Which processes, challenges and skills are relevant in a ‘superdiverse’ world?

    34,95 €
  • Gerritsen, Claes

    Een overzicht van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.

    32,50 €
  • de Jong

    A spotlight on the mechanisms of academic thinking, writing, and texts. The steps and examples are taken from many scientific disciplines and can be used for various kinds of writing tasks. This makes the book suitable for all academic writers.

    27,00 €
  • Blom, Prud’homme van Reine

    Dit boek bespreekt de vier belangrijkste theorieën over culturele verschillen, integreert ze tot één model en geeft praktische voorbeelden van de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen.

    21,95 €
  • de Berg, Mackenbach

    Een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. 3de herzien druk.

    53,95 €
  • Succesvol deelnemen aan gesprekken in zorg en welzijn
    Geurts, Müller, Tenwolde

    Deze flexibele denkmethode laat zien hoe de kwaliteit van groepsgesprekken positief beïnvloed kan worden. Met de vele reflectieve en activerende opdrachten, concrete adviezen en veel voorbeelden uit zeer diverse praktijksituaties.

    24,95 €
  • van Oudenhoven , Grutterink

    Een toegankelijk geschreven boek dat kernvaardigheden als samenwerken, besluitvorming, conflicthantering, voorzitten, onderhandelen, presenteren, leidinggeven en omgaan met diversiteit koppelt aan het werken in teams.

    23,00 €
Toont 1 - 25 van de 43 items