Een helder geschreven boek, dat met vele voorbeelden de wereld van de puber op indringende wijze ontsluit. Geeft handvatten in communicatie met en opvoeding van pubers. Geschikt als leerboek in opleidingen voor mensen die met jongeren werken.
Dit studieboek biedt een theoretisch kader waarmee professionals in het sociale domein preventie kunnen integreren in hun werkpraktijk. Met online studieopdrachten en verdiepende literatuur. Grondig geactualiseerde 5de druk.
Materiaal voor het gebruik van cognitieve gedragstherapie (CGT) bij adolescenten en jongvolwassenen zodat ze betere cognitieve-, emotionele- en gedragsvaardigheden ontwikkelen. Een must voor professionals.
Een methode van leeftijdsgewijze vormen van gespreksvoering met kinderen tussen 4 en 12 jaar. Voor iedereen die met kinderen werkt, ouders, leerkrachten, hulpverleners, therapeuten, politieagenten... 20ste herziene druk
Een ‘must’ voor ouders, logopedisten, taal-spraakpathologen en andere deskundigen die werken met of zorgen voor jonge kinderen met een vertraagde taalontwikkeling. Compleet herziene 9de editie.
Ga aan de slag met kinderen en leer hen focussen op de mogelijkheden en het geloof dat ze alles kunnen bereiken wat ze willen.
Meervoudig bekroond handboek. Helpt zorgprofessionals en ouders te verhelderen of eigenzinnig gedrag van hoogbegaafde kinderen ten dele voortkomt uit een stoornis.
Vanuit de ervaringen van ouders en vanuit wetenschappelijke inzichten krijgen ouders in deze publicatie handvatten om de uitdagingen van de pittige eerste jaren beter aan te kunnen.
Het meest complete boek over het opvoeden van hoogbegaafde kinderen, geschreven vanuit het wetenschappelijk gefundeerde inzicht dat het emotionele welbevinden het meest bepalend is voor de levensloop en het levensgeluk van hoogbegaafde kinderen.
Dit boek gaat over de onlosmakelijke verbinding tussen de ontwikkeling van het kinderbrein en het bewegen. Het beschrijft hoe je aan de manier van bewegen van het kind kunt zien waar het vastloopt, waarom het vastloopt en wat er nodig is om het makkelijker te maken.
Een praktische gids voor systeem- en oplossingsgerichte ambulante gezinshulpverlening voor jeugdigen met een lichte verstandelijke beperking.
Inspiratiebron met zeker honderd spelvoorbeelden die het hechtingsproces bevorderen en helen, én achtergrond. Voor iedereen die met kinderen werkt en leeft. Ook voor Theraplay®-therapeuten.
Intensieve gezinsbegeleiding volgens de methodiek Praktisch Pedagogische Gezinsbegeleiding (PPG) en Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling (IAG), met grote aandacht voor oudergericht werken.
Praktische handvatten om je ouderschap vorm en inhoud te geven volgens de opvoedingsmethode van dr. Thomas Gordon. Voor ouders, gastouders, pleegouders en andere opvoeders.
Met de innovatieve inhoud van dit boek kunnen clinici ouders leren hoe ze met cognitieve gedragstherapeutische technieken hun kinderen (5 tot 12 jaar) kunnen helpen een angststoornis te overwinnen.
Yael Meijer, klinisch psycholoog en psychotherapeut bij Fier (landelijk expertise- en behandelcentrum op het terrein van geweld in afhankelijkheidsrelaties) gaat in dit boek bevlogen in op de zorg voor het jonge kind in geweld en verwaarlozing.
Een aanpak waarbij opvoedingsproblemen worden bekeken als interactieproblemen, problemen in de wisselwerking tussen het kind en de professionele opvoeder en tussen het kind en andere kinderen.
Tweeledig aanpak om opvoedingsproblemen als interactieproblematiek te benaderen. Voor de dagelijkse praktijk in jeugdhulp, onderwijs en opleidingsinstellingen.
De Stap-voor-stapmethode is een handige en efficiënte werkwijze om ouders te ondersteunen bij vaak voorkomende probleemsituaties in de dagelijkse praktijk van het omgaan met kinderen.
Cirkel van veiligheid: wat kinderen werkelijk nodig hebben om zich een leven lang emotioneel veilig te voelen. Zelfhulpboek voor ouders en opvoeders.
In dit boek biedt Hughes niet alleen training, maar ook kernvaardigheden en behandeltechnieken waarmee het model voor hechtingsgerichte gezinstherapie effectief binnen de klinische praktijk kan worden toegepast.
Dit boek beschrijft de kern van de methodiek van video-interactiebegeleiding, met voor elk specifiek werkveld (onderwijs, opvoeding, ouderen- en gehandicaptenzorg) een beknopte beschrijving.
Krijg inzicht in pubers met een persoonlijkheidsstoornis. Met praktische tips voor het omgaan met deze jongeren en informatie over behandelvormen.
Een systeem- en oplossingsgerichte methodiek van ambulante gezinshulpverlening. Een praktische gids op de weg die elke gezinshulpverlener met zijn gezinnen aflegt.
Twee beproefde praktijkboeken samengevoegd en herzien vanuit ouderschapstheorie, bufferdenken en nieuwe praktijktheorie.