Werkvormen en tips om op een eenvoudige manier te differentiëren in de les. volgens het model van de Volledige Instructie en geschikt voor alle vakken. Voor (aankomende) docenten in het secundair onderwijs.
Dit essay biedt een grondige analyse van burgerschapsvorming op basis van meer dan tien jaar ervaring in de praktijk, én geeft richting aan een hoopvol perspectief voor dit ‘lastige’ onderdeel van de vorming van onze jeugd.
Trainershandleiding bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Werkboek bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Hoe help je leerlingen hun motivatie (terug) te vinden? Suggesties vanuit wetenschap en zeer concrete toepassingsvoorbeelden.
Handvatten om rijke lessen voor te bereiden voor secundair en beroepsonderwijs. Een inspiratiebron voor (beginnende) leraren en hun begeleiders.
Een heldere en rijk geïllustreerde inleiding in de geschiedenis van de oude wereld, het Nabije Oosten, de Griekse wereld en Rome.
Dit boek geeft de onderbouwing en handvatten om samen met je team differentiëren schoolbreed en in de klas goed goed uit te rollen.
Vijf vuistregels voor taalbewust lesgeven om lessen en leersituaties betekenisvol en leerzaam te maken en om te gaan met verschillen in tempo, taalniveau, leerstijl, interesse en kennis van de leerlingen. 2de, uitgebreide editie.
Een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. Deze uitgave is alleen als gratis beoordelingsexemplaar te bestellen voor docenten die lesgeven op een lerarenopleiding.
Dit boek bevat een uitgebreide hoeveelheid oefen- en proeftoetsen om je gedegen voor te bereiden op de landelijke toelatingstoets geschiedenis. Het geeft leerkrachten (in opleiding) zicht op het eigen repertoire aan historische kennis.
Aanwijzingen voor het vormgeven van communicatief vreemdetalenonderwijs, specifiek gericht op de onderbouw van het voortgezet (secundair) onderwijs.
Hoe geef je vorm aan ouderbetrokkenheid in het secundair onderwijs en zorg je daarbij voor de balans tussen de regie van de leerling en de steun van de ouders?
Een handleiding voor teams in het voortgezet onderwijs die denken aan de invoering van of bezig zijn met het implementeren van de aanpak van schoolwide positive behavior support (SWPBS).
Dit boek ondersteunt aankomende en startende leerkrachten basis- en secundair onderwijs bij zelfreflectie, ervaringsleren op de werkplek en het meten en vastleggen van de eigen groei.
Enerverende speurdersroman en filosofiegeschiedenis in één. Een uitgelezen achtergrondboek voor middelbare scholieren met filosofie in hun pakket en een aanrader voor iedereen die zich wijsgerige basiskennis wil eigen maken.
Dit zeer praktisch gerichte boek bespreekt de specifieke problemen waar het docententeam in het voortgezet onderwijs tegenaan lopen bij een jongere met autisme.
Handboek waarin de lespraktijk van het geschiedenisonderwijs centraal staat en dat alle belangrijke competenties van de leraar en alle bouwmaterialen belicht: teksten, afbeeldingen, audiovisueel en digitaal materiaal, musea en omgevingsonderwijs.
Paula Moraine laat zien dat het mogelijk is bij iedere leerling de executieve functies te versterken en verder te ontwikkelen. Geïllustreerd met talrijke duidelijke casussen en handvatten.
Maak het reken- en wiskundeonderwijs actiever, dynamischer en efficiënter met creatieve activiteiten. Bedoeld voor de basisschool en de onderbouw van het secundair onderwijs.
Concrete antwoorden en oplossingen op vragen rondom orde houden en agressie in en rondom de klas, inzicht in de achtergronden van agressief gedrag en een overzicht van werkvormen die curatief kunnen worden ingezet. Voor beginnende én ervaren leerkrachten.
Dit boek leert leerkrachten in primair en secundair onderwijs hoe ze hun leerlingen informatievaardig kunnen maken. Met aandacht voor de theoretische achtergronden en de praktische aanpak met het Suc6-model.