Dit boek belicht de problematiek van thuiszitters in het secundair onderwijs. Zorgcoördinatoren en onderwijsinspectie, maar ook jongeren zelf komen aan het woord. Uit de interviews wordt duidelijk wat werkt en wat niet.
Een uniek handboek voor kunst- en cultuurdocenten dat onderzoekt hoe kunst kan bijdragen aan het ontwikkelen van een creatieve en onderzoekende geest volgens de methode Art-Based Learning (ABL).
Hoe creëer je een vriendelijke en veilige omgeving waarin studenten optimaal kunnen leren? Met de nadruk op het gedrag van docent en student, zowel individueel als in team- en groepsverband. 2de druk
Materiaal voor het gebruik van cognitieve gedragstherapie (CGT) bij adolescenten en jongvolwassenen zodat ze betere cognitieve-, emotionele- en gedragsvaardigheden ontwikkelen. Een must voor professionals.
Een praktijkboek voor basis- en secundair onderwijs over motivatieprocessen en intrinsieke motivatie, met veel casussen uit de klassituatie en praktische tools om een gemotiveerde leeromgeving te creëren.
Een klassieker op het gebied van filosoferen met kinderen. Om de ontwikkeling van samenwerkend onderzoek in het onderwijs te ondersteunen door middel van het klassikale onderzoeksgesprek en het werken in kleine groepjes.
Verschillende praktische opdrachten in dit werkboek, de DyslexieSleutels, geven leerlingen inzicht in hun dyslexie.
Dyslexietraining van 6 bijeenkomsten waarin leerlingen zichzelf beter leren kennen en praktische leerstrategieën ontwikkelen. Met achtergrondinformatie voor ouders en begeleiders.
Dit boek helpt leerkrachten (in spe) om hun ‘innerlijke democratie’ te ontwikkelen en hun leerlingen democratische vaardigheden bij te brengen. Met online materiaal.
Dit boek biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen.
Met dit kant-en-klaar werkboek bouw je met Random Acts of Kindness eenvoudig en laagdrempelig aan een verbonden schoolklimaat met minder pestgedrag.
Over het belang van lezen en leesbevordering. Dit boek maakt aankomende leerkrachten literair competent en is ook een naslagwerk en bronnenboek voor docenten Nederlands.
Met dit boek leer je les te geven in lhbti-inclusieve seksuele vorming. Het biedt een kennisbasis voor effectieve seksuele en relationele vorming en helpt leraren omgaan met de verscheidenheid aan waarden die leerlingen van huis uit meekrijgen.
Docentenhandleiding bij het leer- en werkboek Psyche en brein van de methode Psychologisch, een methode psychologie voor het voortgezet onderwijs.
Dit boek geeft pubers in de onderbouw van het voortgezet onderwijs inzicht in hun beelddenkende puberbrein, met informatie, voorbeelden en praktische oplossingen.
Een methode psychologie voor het voortgezet (secundair) onderwijs. Geschikt voor zowel onderbouw als bovenbouw van HAVO & VWO.
Een methode psychologie voor het voortgezet (secundair) onderwijs. Geschikt voor zowel onderbouw als bovenbouw van HAVO & VWO.
Dit boek geeft inzichten en handvatten hoe je de pedagogische opdracht van het secundair onderwijs en beroepsonderwijs in de context van de maatschappelijke ontwikkelingen inspirerend, effectief en verantwoord in kunt vullen.
Werkvormen en tips om op een eenvoudige manier te differentiëren in de les. volgens het model van de Volledige Instructie en geschikt voor alle vakken. Voor (aankomende) docenten in het secundair onderwijs.
Dit essay biedt een grondige analyse van burgerschapsvorming op basis van meer dan tien jaar ervaring in de praktijk, én geeft richting aan een hoopvol perspectief voor dit ‘lastige’ onderdeel van de vorming van onze jeugd.
Een volledig op de Nederlandse situatie toegespitste bewerking van Marzano's praktisch model Dimensions of Learning, voor de moderne lespraktijk in het voortgezet onderwijs.
Dit boek biedt, middels de beschrijving van een ‘good practice’, handvatten gebaseerd op de zelf ontworpen methodiek van pedagogen die werkzaam zijn op een school voor langdurig zieke kinderen in de randstad.
Trainershandleiding bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Werkboek bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Hoe help je leerlingen hun motivatie (terug) te vinden? Suggesties vanuit wetenschap en zeer concrete toepassingsvoorbeelden.