Met deze herziene editie van het kant-en-klare werkboek bouw je op een eenvoudige en laagdrempelige manier een heel jaar lang aan een verbonden schoolklimaat.
Drie actuele onderwijsbegrippen krijgen een theoretische en praktische uitwerking. Zo helpt dit studieboek toekomstige, beginnende én ervaren docenten secundair onderwijs om aandachtiger les te geven en leerlingen bewuster te laten leren.
Theoretische achtergrond en praktische tips om goed om te gaan met culturele verschillen in de klas. Voor studenten aan pabo’s en lerarenopleidingen en voor leraren in het primair en secundair onderwijs. 7de herziene druk.
De verschillende praktische opdrachten in dit werkboek, de DyslexieSleutels, geven leerlingen inzicht in hun dyslexie. 2de gewijzigde druk.
Dit studieboek biedt zowel beginnende als ervaren mbo-docenten handvatten om hun studenten in elke leersituatie effectief te laten leren en werken.
Methode psychologie voor het voortgezet (secundair) onderwijs. Dit deel geeft leerlingen inzicht in hun eigen ontwikkeling. Werkboek.
Methode psychologie voor het voortgezet (secundair) onderwijs. Dit deel geeft leerlingen inzicht in hun eigen ontwikkeling. Leerboek.
Methode psychologie voor het voortgezet (secundair) onderwijs. Dit deel geeft leerlingen inzicht in hun eigen ontwikkeling. Docentenhandleiding
Een helder geschreven boek, dat met vele voorbeelden de wereld van de puber op indringende wijze ontsluit. Geeft handvatten in communicatie met en opvoeding van pubers. Geschikt als leerboek in opleidingen voor mensen die met jongeren werken.
Vanuit praktijkvoorbeelden en ervaringen uit de klas biedt dit boek theorie en bijpassende oefeningen om als leraar secundair onderwijs effectiever te leren communiceren.
Dit boek belicht de problematiek van thuiszitters in het secundair onderwijs. Zorgcoördinatoren en onderwijsinspectie, maar ook jongeren zelf komen aan het woord. Uit de interviews wordt duidelijk wat werkt en wat niet.
Een uniek handboek voor kunst- en cultuurdocenten dat onderzoekt hoe kunst kan bijdragen aan het ontwikkelen van een creatieve en onderzoekende geest volgens de methode Art-Based Learning (ABL).
Hoe creëer je een vriendelijke en veilige omgeving waarin studenten optimaal kunnen leren? Met de nadruk op het gedrag van docent en student, zowel individueel als in team- en groepsverband. 2de druk
Materiaal voor het gebruik van cognitieve gedragstherapie (CGT) bij adolescenten en jongvolwassenen zodat ze betere cognitieve-, emotionele- en gedragsvaardigheden ontwikkelen. Een must voor professionals.
Een praktijkboek voor basis- en secundair onderwijs over motivatieprocessen en intrinsieke motivatie, met veel casussen uit de klassituatie en praktische tools om een gemotiveerde leeromgeving te creëren.
Een klassieker op het gebied van filosoferen met kinderen. Om de ontwikkeling van samenwerkend onderzoek in het onderwijs te ondersteunen door middel van het klassikale onderzoeksgesprek en het werken in kleine groepjes.
Dyslexietraining van 6 bijeenkomsten waarin leerlingen zichzelf beter leren kennen en praktische leerstrategieën ontwikkelen. Met achtergrondinformatie voor ouders en begeleiders.
Dit boek helpt leerkrachten (in spe) om hun ‘innerlijke democratie’ te ontwikkelen en hun leerlingen democratische vaardigheden bij te brengen. Met online materiaal.
Dit boek biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen.
Over het belang van lezen en leesbevordering. Dit boek maakt aankomende leerkrachten literair competent en is ook een naslagwerk en bronnenboek voor docenten Nederlands.
Met dit boek leer je les te geven in lhbti-inclusieve seksuele vorming. Het biedt een kennisbasis voor effectieve seksuele en relationele vorming en helpt leraren omgaan met de verscheidenheid aan waarden die leerlingen van huis uit meekrijgen.
Docentenhandleiding bij het leer- en werkboek Psyche en brein van de methode Psychologisch, een methode psychologie voor het voortgezet onderwijs.
Dit boek geeft pubers in de onderbouw van het voortgezet onderwijs inzicht in hun beelddenkende puberbrein, met informatie, voorbeelden en praktische oplossingen.
Een methode psychologie voor het voortgezet (secundair) onderwijs. Geschikt voor zowel onderbouw als bovenbouw van HAVO & VWO.
Een methode psychologie voor het voortgezet (secundair) onderwijs. Geschikt voor zowel onderbouw als bovenbouw van HAVO & VWO.