Dit boek helpt begeleiders op een concrete manier aanpassingen door te voeren wanneer het sociale niveau van een spel (nog) te moeilijk is voor een kind of jongere met moeite met samenspelen.
Met dit kant-en-klaar werkboek bouw je met Random Acts of Kindness eenvoudig en laagdrempelig aan een verbonden schoolklimaat met minder pestgedrag.
In vijftien korte verhalen kunnen de kinderen de natuur beleven van bos, zee en duinen. Met suggesties voor spelletjes, knutselen en natuurbeleving buiten.
Bundeling van columns, essays en artikelen van Betsy van de Grift over kinderopvang, primair onderwijs en integrale kindcentra. Een lekker weglees-werk voor professionals.
Overzichtelijk en praktisch handboek voor geschiedenisonderwijs in de basisschool. Vakinhoudelijke kennis en didactische informatie, inzichten en handvatten. Voor de lerarenopleiding.
De kennisbasis van het vak dans in het basisonderwijs geconcretiseerd in een praktisch handboek. Met theorie, ontwikkelingspsychologie, leerlijnen, voorbeeldlessen, interactieve oefeningen. Voor studenten en leerkrachten basisonderwijs en dansacademie.
Alle aspecten van de sociaal-emotionele ontwikkeling in de basisschool, met aandacht voor de grote ontwikkelingspsychologische en pedagogische theorieën en specifieke focus op faalangst, schoolweigering, pesten, motivatie en betrokkenheid. Een aanrader voor professionals in opleiding en in het veld.
Met dit boek leer je les te geven in lhbti-inclusieve seksuele vorming. Het biedt een kennisbasis voor effectieve seksuele en relationele vorming en helpt leraren omgaan met de verscheidenheid aan waarden die leerlingen van huis uit meekrijgen.
Inspiratiebron met zeker honderd spelvoorbeelden die het hechtingsproces bevorderen en helen, én achtergrond. Voor iedereen die met kinderen werkt en leeft. Ook voor Theraplay®-therapeuten.
Een prachtig verhaal over de vliegcopter die liefde en avontuur verspreidt over de wereld voor de kinderen die dat nodig hebben.
Overwin met dit boek vol praktische tips, lessuggesties en ervaringen uw koudwatervrees om aan de slag te gaan met wetenschap- en techniekonderwijs in de basisschool. Rode draad: je hoeft als leerkracht echt niet alles zelf te doen en te kunnen.
Dit handboek, met bijbehorende website, wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van geletterdheid en daarmee de kans op laaggeletterdheid wezenlijk verkleinen.
Een bus vol gevoelens. Op zoek naar welke gedachten je kunnen helpen om je bestemming te bereiken en welke daarbij een beetje in de weg kunnen zitten.
Spiritizers, oefeningen in mindfulness, uit de methode Kleur op school, een methode levensbeschouwing. Voor speelsheid, bezinning en verbondenheid in de klas.
Dit boek pleit voor een opvoedgemeenschap: een gelijkwaardige samenwerking tussen ouders, school en wijk. En het biedt een concreet antwoord op de vraag hoe we rondom basisscholen kunnen komen tot een échte gezamenlijke opvoedingsverantwoordelijkheid.
Dit inspiratieboek voor belevingsbeschouwing vormt een waardevolle aanvulling op wat in het onderwijs gebeurt binnen de verschillende leergebieden en is daarmee breed toepasbaar.
Dertig gedichten en columns geïnspireerd op het gedachtegoed van Janusz Korczak (1878-1942). Herkenbaar voor ouders en kinderen en uit het leven gegrepen.
Doel van dit studieboek is de rekenvaardigheid die nodig is om als leerkracht op de basisschool goed te functioneren aan te leren en te verdiepen.
Een schat aan handreikingen, praktijkvoorbeelden en ideeën voor leerkrachten die beter willen worden in het geven van schrijflessen
Een krachtig ‘beweeg’ verhaal over vertrouwen, vriendschap en het (letterlijk) ontdekken van je talenten en doorzettingsvermogen.
Hét praktische taaldidactiekboek dat duidelijk maakt hoe je als leerkracht elke leerling tijdens de basisschoolperiode kunt begeleiden in zijn of haar taaltalent. 5de herziene druk.
Een boek over kunst en creativiteit in het basisonderwijs. Voor aankomende leerkrachten en andere professionals die ruimte voor creativiteit willen scheppen.
Trainershandleiding bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Werkboek bij een filmisch ondersteunde training op school voor kinderen (8 - 14 jaar) met LVG-problematiek op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
In deze uitgave geeft de auteur medezeggenschapsraden praktische handvatten om de inspraak te optimaliseren en serieus genomen te worden door directies en besturen.