Eerste Nederlandstalige boek over amplitie, het versterken van het welbevinden en functioneren van medewerkers, hét kernwoord van de positieve organisatiepsychologie.
Inzicht en praktische handvatten om op een bedrijfsmatige en duurzame manier met vrijwilligers samen te werken. Zo vind je niet alleen vrijwilligers, maar zorg je ook dat ze blijven.
Een introductie in de belangrijkste managementtheorieën, plus werkvormen om managementvaardigheden te trainen. Zelfmanagement, managen van individuen en van teams en organisaties komen aan bod.
Organisatieverandering benaderd vanuit emotioneel perspectief, met inzichten en begrippen uit de psychologie, én rationeel perspectief, met inzichten uit de organisatiekunde en managementliteratuur. Herziene druk.
Loopbaanstrategie voor startende ondernemers, met oefeningen, loopbaanadviezen en praktische toepassing van de start-up-methodiek.
Dit boek biedt studenten en professionals een grondige inleiding tot het risicomanagement, met geschiedenis, basisbegrippen, raamwerken en risicomanagementprocessen. Met online extra studiemateriaal en docentenmateriaal op aanvraag.
Een toegankelijk geschreven gids die alle aspecten van het besturen van of actief zijn binnen een vrijwilligersorganisatie behandelt. Gebaseerd op inzichten uit de praktijk en gesprekken met enthousiaste vrijwilligers
Een boek voor kritische professionals die rebelleren tegen veranderprocessen. Over hoe ze een weg vinden in dergelijke situaties. Maar ook voor bestuurders en managers. Over de kansen die kritische tegengeluiden bieden en hoe ze te benutten.
Dit boek biedt vier hefbomen voor vernieuwing van organisaties in de publieke sector: slimmer werken, dynamisch managen, flexibel organiseren, en co-creatie.
Speelse, oneerbiedige, geestige en wijze aforismen die draaien rond Talebs belangrijkste ideeën over hoe we omgaan, en zouden moeten omgaan, met wat we niet weten.
De 60 wetenschappelijk bewezen tips en strategieën in dit boek laten zien hoe een kleine verandering van je aanpak direct een drastisch effect kan hebben op je slaagkansen.
Hét boek voor iedereen die met een organisatie of onderneming meer maatschappelijke impact wil bereiken.
Een praktisch boek over verandermanagement dat de oorzaken en gevolgen van ingrijpende veranderingen behandelt, maar ook laat zien hoe organisaties én hun medewerkers op die veranderingen kunnen anticiperen en kansen kunnen omzetten in concrete acties.
Dit studieboek en naslagwerk biedt een theoretische basis crisismanagement, inzicht in de organisatiekundige aspecten ervan en de uitvoering ervan op managementniveau.
Kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde op basis van de S-begrippen uit het 7S-model van McKinsey. Zesde, geactualiseerde druk.
Een wetenschappelijk onderbouwd, uitgebreid model voor diagnose en behandeling van conflicten, dat zich ook in de praktijk vele malen bewezen heeft. Onmisbaar voor professionals zoals conflictloodsen, coaches, mediators.
Alle kennis voor de eventmanager: de zeven kernkwaliteiten, de context van het werk, de verschillende rollen, de relaties met betrokken partijen, de financiële en juridische aspecten. Met aandacht voor festivalisering, sociale media en businessmodellen.
De nieuwste inzichten uit de psychologie van het beïnvloeden. Van de auteurs van de bestseller Overtuigingskracht
This book helps students do in-company research via a straightforward step-by-step approach.
Een ongebruikelijk boek dat een kritische houding inneemt tegenover andere boeken over organisaties en aan de hand van films, filmmakers en filosofen clichés zoals efficiency, transparantie, doelgerichtheid doorbreekt.
19 diepgaande studies in organisaties die werken aan hun organisatiecultuur om strategische vernieuwing te realiseren vormen de basis voor dit boek. Het biedt praktische inzichten voor het kiezen van een passende aanpak in de eigen organisatie.
Een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus. Met lesopdrachten en casuïstiek en extra online materiaal. Een handboek voor commercieel-economische opleidingen op hbo-niveau.
Inspiratiebron en kennisgids voor de eigentijdse sportmanagement professional in 4 werkvelden: sportverenigingmanagement, sportbeleidmanagement, sportbedrijfsmanagement en sportevenement management.
Een overzicht van belangrijke thema's waar de (aankomend) manager in de kunst- en cultuursector mee te maken krijgt: cultureel ondernemerschap, projectmanagement, strategisch management, hrm, financiën en marketing(communicatie).
In dit boek komen alle facetten van de theorie en de praktijk van professioneel conferencemanagement aan bod. Bedoeld voor studenten, maar ook waardevol voor wie al in de bedrijfstak werkzaam is.