Voor een goede zaak View larger

Voor een goede zaak

Sociaal ondernemen in theorie en praktijk

Verkrijgbaar

Het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk.

More details

40,50 € tax incl.

Data sheet

Uitgeverij Coutinho
Year 2015, 1ste druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 334p.

More info

In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema’s aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen; netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Bij sociaal ondernemen vallen businessinnovatie en sociale innovatie samen. Het sluit aan bij nieuwe visies op zaken doen, de opmars van nieuwe businessmodellen en de organisatie van communities en crowds. Sociaal ondernemers streven naar betekenisvol leven en werken, naar maatschappelijke waarde en een positieve impact op mens en milieu.

Voor een goede zaak is het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk. Sociaal ondernemen komt aan bod in de volle breedte: de Nederlandse maatschappelijke context, internationale ontwikkelingen, de bedrijfsvoering (management, marketing, financiering en impactmeting) en de overvloed aan resources waaruit sociaal ondernemingen kunnen putten. Dit alles geïllustreerd met veel inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland. Het boek besluit met een typologie en een uitnodiging tot nader onderzoek.

Voor een goede zaak is geschikt voor studenten aan sociale en economische opleidingen op hbo en wo niveau. Daarnaast is deze uitgave interessant voor ondernemers en beleidsmedewerkers.

Auteurs

Van dezelfde auteur:

Marianne Dagevos


Jiske Kiers


Jillis Kors