Verkrijgbaar
Hoe beïnvloeden taal, tekst en beeld het overtuigingsproces? Theorie, empirisch onderzoek én praktische opgaven gericht op het ontwerpen van overtuigende teksten. Voor studenten communicatie- en informatiewetenschappen en voor communicatieprofessionals.
This product is no longer in stock
Availability date: 08/14/2012
Overtuigende teksten
Hoe beïnvloeden taal, tekst en beeld het overtuigingsproces? Theorie, empirisch onderzoek én praktische opgaven gericht op het ontwerpen van overtuigende teksten. Voor studenten communicatie- en informatiewetenschappen en voor communicatieprofessionals.
Recipient :
* Required fields
or Cancel
Uitgeverij | Coutinho |
Year | 2012, 2de herziene druk |
Bindwijze | paperback |
Aantal pagina's | 276p. |
Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? En waarom mislukt dat vaak?
Overtuigende teksten biedt een overzicht van theorieën over de invloed van taal, tekst en beeld binnen het overtuigingsproces en van het empirisch onderzoek hiernaar. De auteurs koppelen onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch en beredeneerd gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Tot slot gaan zij in op het ontwerpen en pretesten van persuasieve teksten, waarbij zij een overzicht geven van methoden en instrumenten die je kunt inzetten om relevante informatie over de doelgroep te verzamelen. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven.
Deze herziene druk is geactualiseerd. De belangrijkste wijziging is het toevoegen van hoofdstuk 9. In dat hoofdstuk wordt beschreven welke informatie je op welke wijze kunt verzamelen om je boodschap nog beter toe te snijden op je doelgroep.
Overtuigende teksten is geschreven voor studenten aan communicatieopleidingen en studenten Nederlands en taalwetenschap. Daarnaast biedt het boek tal van praktische inzichten aan professionals, zoals tekstschrijvers of mensen in de reclamewereld.