Basisboek neuromarketing View larger

Basisboek neuromarketing

Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals

Verkrijgbaar

Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Dit boek biedt een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied.

More details

40,50 € tax incl.

Data sheet

Uitgeverij Coutinho
Year 2016, 1ste druk
Bindwijze paperback
Aantal pagina's 268p.

More info

Veel mensen denken bij neuromarketing aan het ongemerkt beïnvloeden van de consument door het brein de boodschap als het ware 'in te fluisteren'. Maar neuromarketing is meer dan dat. Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Door neuro-onderzoek in te zetten kunnen marketing- en communicatieprofessionals consumentengedrag beter begrijpen, effectiever communiceren en succesvoller innovaties vermarkten.

Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden. De werking van neuro-onderzoek wordt uitgelegd: hoe werkt het zenuwstelsel, welke onderzoekstechnieken zijn er en hoe kun je nagaan of deze technieken betrouwbaar, valide en ethisch verantwoord zijn? Ook een reeks van toepassingsmogelijkheden in marketing en communicatie komen middels diverse praktijkvoorbeelden aan bod.

Basisboek neuromarketing is geschikt voor studenten aan marketing- en communicatieopleidingen in het hoger onderwijs en kan ingezet worden voor vakken zoals marktonderzoek, marketingcommunicatie en consumentengedrag.

Voor docenten zijn er op aanvraag PowerPoints en links naar aanvullend materiaal (o.a. filmpjes) bij het boek beschikbaar.

Auteurs

Eveline van Zeeland